معاون امنیتی، انتظامی استاندار تهران :

فرهنگ اربعین باید نهادینه و همگانی شود

اسلامشهر (پانا) - معاون امنیتی، انتظامی استاندار تهران، در جلسه ستاد اربعین شهرستان اسلامشهر گفت همه مردم باید به سهم خودشان در بحث اربعین مشارکت کنند و فرهنگ اربعین می‌بایست نهادینه و همگانی شود.

کد مطلب: ۱۲۹۵۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ اربعین باید نهادینه و همگانی شود

محسن نایبی، معاون امنیتی، انتظامی استاندار تهران در جلسه ستاد اربعین شهرستان اسلامشهر که در محل فرمانداری شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی یک راهپیمایی ظهور است و باید با نگاه ظهور امام زمان (عج) به آن بنگریم و امسال نگاه استاندار تهران تقویت مواکب شهرستانی بوده و باید سنت دیرینه مشارکت مردمی در این زمینه حفظ و گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مواکب مستقر در نجف تا کربلا، تأکید کرد: طی دو سال گذشته برنامه‌های پیاده‌روی اربعین تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته بود و با فروکش کردن این بیماری و هماهنگی با موکب‌ها شور و شوق حسینی برای برگزاری مراسمی باشکوه ایجاد خواهدشد و همه مردم باید به سهم خودشان در بحث اربعین مشارکت کنند و فرهنگ اربعین می‌بایست نهادینه و همگانی گردد.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار تهران افزود: از جمله مشکلات مردم در راهپیمایی اربعین حسینی تأمین هزینه‌های سنگین سفر تا مرز است، در ستاد اربعین باید تدابیری اتخاذ و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا زمینه برای تردد مردم تا مرز تسهیل شود.

سپس علی قشقایی دبیر ستاد اربعین استان تهران هم در سخنانی بیان کرد: در فضای اربعین سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری برای بالارفتن زائرین اربعین را فراموش نکنیم، همه چیز باید مقدمه ساز حضور حداکثری مردم در کربلا باشد.

حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: برای سهولت در اعزام زائران تدابیری در ستاد اربعین شهرستان اسلامشهر اندیشیده شده تا افرادی که توان مالی اندکی دارند توسط اتوبوس‌های اسلامشهر به صورت رایگان تا مرز اعزام و مشایعت شوند.

وی ادامه داد: اهالی شهرستان اسلامشهر موکب‌های فعالی را در مسیر نجف تا کربلا برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی مهیا ساخته‌اند، از همه افراد حقیقی و حقوقی در شهرستان اسلامشهر دعوت می‌کنیم تا برای اسکان و اعزام زائرین اربعین حسینی مشارکت و همراهی کنند.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار