برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبین استانی کانون یاریگران زندگی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - در آیینی از 164 نفر از منتخبین یازدهمین دوره از جشنواره نوجوان سالم در استان اردبیل تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبین استانی کانون یاریگران زندگی در استان اردبیل

در این مراسم که در کانون فرهنگی، تربیتی دخترانه عصمت ناحیه یک اردبیل برگزار شد، سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل اظهار کرد: برنامه های فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش در چهار محور پیشگری عمومی، پیشگیری انتخابی، پیشگیری موردی و اقدامات پایه ای و توسعه گرا هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: طرح یاریگران زندگی در اجرای مفاد سند تحول بنیادین و براساس اجرای تفاهم نامه همکاری سه جانبه وزارت آموزش و پرورش، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور اجرا می شود.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هدف از یازدهمین جشنواره نوجوان سالم، ارتقا مشارکت‌های همگانی در برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر است.

خلیلی موسوی به مشارکت گسترده در این جشنواره اشاره کرد و افزود: به گفته داوران این دوره از جشنواره، آثار ارسالی هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت نسبت به دوره های قبل بسیار مطلوب بوده است.

توحید مجیدی اردبیلی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل هم گفت: برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها تنها بخش کوچکی از کار در مورد آسیب های اجتماعی است و آنچه در این بحث حائز اهمیت به شمار می رود انجام کارهای عمیق تربیتی به خصوص در این شرایط سخت پس از کرونا که بیشترین آسیب‌ها متوجه نوجوانان است.

رضوان باقلاچی،مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز طی سخنانی در مورد تاثیرگذار نقش نوجوانان در ادوار مختلف تاریخ ایران اظهار کرد: داستان های تاریخی در مورد نوجوانانی که نقش مهمی را در تاریخ ایران ایفا کرده اند، باید جمع آوری شده و در اختیار نسل حاضر قرار گیرد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، ایران درگیر نبردهای سخت، نیمه سخت، سرد و نرم شده است و اکنون نیز دشمنان انقلاب ایران را وارد نبرد ادراکی و شناختی کرده اند که قطعا خانواده نقطه مرکزی سیبل این نبرد است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل توجه اولیا و فرزندان را به یکدیگر متقابل دانست و تصریح کرد: در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیاز داریم هم مسئولان به نوجوانان توجه ویژه داشته باشند و هم خانواده.

باقلاچی اضافه کرد: مربیان با جمع آوری داستان ها و روایات قرآنی و بازگو کردن آنها، نوجوانان را به تفکر به خودشناسی که یکی از ضروریات است، وا دارند.

بهنام بهشتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این آیین گفت: طرح یاریگران زندگی یک طرح ملی است و با شعار "یاریگر هم باشیم" اجرا می شود.

وی با عنوان اینکه اجرای این طرح فرهنگی در قالب هنر و خلاقیت حساسیت خانواده ها را نسبت به مواد مخدر بیشتر می کند و هدف از آن ممانعت افراد سالم به سمت اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تقدیر از آموزش و پرورش در اجرای هر چه بهتر این طرح گفت: سعی داریم در قالب هنری، مفاهیم پیشگیری را به نوجوانان انتقال دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار