فرماندار شهرستان گلوگاه:

گلوگاه ظرفیت‌های علمی و هنری فراوانی دارد که نیازمند حمایت و توجه است

فضای فرهنگی گلوگاه باید برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوجوانان و جلوگیری از خروج آن به شهرهای دیگر رشد کند

گلوگاه (پانا) - فرماندار شهرستان گلوگاه گفت فضای فرهنگی شهرستان باید برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوجوانان و جوانان و جلوگیری از خروج آنان به شهرهای دیگر رشد کند، گلوگاه ظرفیت‌های علمی و هنری فراوانی دارد که نیازمند حمایت و توجه است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
گلوگاه ظرفیت‌های علمی و هنری فراوانی دارد که نیازمند حمایت و توجه است

مهدی داودی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه گفت: فلسفه تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش بهره گیری از ظرفیت شورایی و تقویت جایگاه تعلیم و تربیت از طریق همفکری اعضا است.

داودی عنوان کرد: یکی از محورهای مهم که در این شورا باید به آن توجه جدی شود و حتی مورد بازبینی قرار گیرد مسأله آسیب های اجتماعی است.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه بیان‌ کرد: یکی از مشکلات مهم آموزش و پرورش شهرستان فقدان عدالت آموزشی و فرهنگی است؛ نبود مدارس خاص همچون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و خروج دانش آموزان نخبه از شهرستان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

امام جمعه شهرستان گلوگاه نیز گفت: کشوری که از نظر علمی قدرت دارد در عرصه های مختلف نیز بر دیگر کشورها برتری دارد.

آیت الله ابراهیم میراحمدی گفت: از ظرفیت نوجوانان و جوانان شهرستان به صورت شایسته بهره گرفته نشده و این نقطه ضعف به مدیریت های کلان ما باز می گردد.

میراحمدی عنوان کرد: مبنای کار در آموزش و پرورش، پرورش معنوی و دینی است، همچنین تربیت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان ضروری است و در این زمینه باید از کارشناسان و تحلیلگران خبره استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نیز در ابتدای این نشست گفت: شورای آموزش و پرورش از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت است که برای اثرگذاری، نیازمند برنامه ریزی منسجم است.

اسماعیل روحی رتبه شهرستان را در حوزه های آموزشی نظیر المپیادها، جشنواره ها و کنکور در استان مازندران مناسب ندانست و خواهان برنامه ریزی برای جبران این کمبودها شد.

وی افزود: در آموزش و‌ پرورش شهرستان ۵۴۰‌ نیروی شاغل فرهنگی، ۶۴ مدرسه و ۵۴۰۰ دانش آموز وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش گلوگاه گفت: برای جبران افت آموزشی ناشی از شیوع ویروس کرونا در دانش آموزان، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در مدارس آغاز شده است.

روحی عنوان کرد: آموزش و پرورش شهرستان از نظر مالی تنگناهای بسیاری دارد، سرانه واریزی مدارس ضعیف است و مدارس از طریق مشارکت و همکاری سازمان نوسازی اداره می شود.

خبرنگار: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار