۲۵کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - میانه آماده ریل‌گذاری است

اردبیل (پانا) - معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت هم‌اکنون ۱۲۰ کیلومتر در پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شده و ۲۵ کیلومتر دیگر آماده ریل‌گذاری است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
۲۵کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - میانه آماده ریل‌گذاری است

میرکمال الدین میرجعفریان، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران راه‌آهن اردبیل - میانه را جزو پروژه های اولویت‌دار استان عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل -میانه مطلوب است و برای تکمیل آن ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه منابع مورد نیاز این پروژه ریلی از محل‌های مختلف تامین می‌شود، تاکید کرد: زمان افتتاح این پروژه غیرقابل پیش‌بینی است، چرا که هنوز نقاط حساس و کلیدی پروژه اعم از تونل‌ها و لاینینگ‌ها به اتمام نرسیده و از عملیات تکمیل تونل هم حدود ۲ هزار متر باقی مانده است.

میرجعفریان ادامه داد: مدیرعامل راه‌آهن کشور هم قول داده برای تامین سه هزار تن ریل به این پروژه مساعدت کند. ضمن اینکه از محل‌های دیگر هم بدنبال تامین منابع لازم و کافی برای این پروژه هستیم.

وی اظهار کرد: مسئولان استانی پیگیر تامین به موقع منابع مالی برای پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه هستند تا این پروژه به‌عنوان خواسته به‌حق مردم استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین درباره تکمیل عملیات چهاربانده کرده محور اردبیل- سرچم گفت: تلاش بر این است علاوه بر تکمیل جاده شمال و جنوب استان، جاده اردبیل - سرچم به عنوان جاده ترددی اهالی استان به مرکز کشور به یک راه ایمن تبدیل شده و مسافران و گردشگران به راحتی بتوانند از این مسیر چهار خطه استفاده کنند.

به گفته میرجعفریان ، با بهره‌برداری از این بزرگراه بار ترافیکی در این مسیر به صورت مناسب کنترل و هدایت شده و جلوی تصادفات ناگوار در این مسیر پرتردد گرفته خواهد شد

گفتنی است عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار