یک مربی ورزشی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

عدم تحرک در افراد باعث تحلیل تدریجی عضلات می‌شود

کرج (پانا) - یک مربی ورزشی در کرج عنوان کرد عدم تحرک در کودکان و مخصوصا بانوان باعث تحلیل تدریجی عضلات می‌شود، در نتیجه افراد دچار ضعف عضلانی و از بین رفتن انعطاف بدنی می‌شوند و دامنه حرکات بدن در روزمره کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
عدم تحرک در افراد باعث تحلیل تدریجی عضلات می‌شود

نسرین مرشدی، مربی بدمینتون استان البرز در گفت وگو با پانا عنوان کرد: «عدم تحرک باعث افزایش وزن می‌شود به این دلیل که فرد تحریک لازم را برای سوختن چربی ندارد، بنابراین افزایش وزن پیدا می‌کند. یکی از عوامل فشار خون بالا ورزش نکردن است، وقتی که شخص تحرک لازم را نداشته باشد باعث می شود سلول های چربی در بدن تکثیر یابند و فرد به بیماری قلبی مبتلا شود. انجام فعالیت بدنی باعث می شود خون بهتر در مفاصل جریان پیدا کند.»

مرشدی در ادامه افزود: «یکی از عوامل افسردگی و اضطراب عدم تحرک است، چون فردی که فعالیت کمی دارد بیشتر فکرناامید کننده می کند. برای ورزش نکردن انگیزه ندارد، به تدریج فرد نسبت به بدن خود بی تفاوت می شود و به همین سبب چاق شدن را بی اهمیت می داند و روز به روز افزایش وزن پیدا می‌کند، بنابراین اگر فعالیت لازم در روز انجام نشود و مغز فعالیت نکند افراد در سن بالا به بیماری زوال عقل و آلزایمر مبتلا می شوند. فردی که افزایش وزن پیدا می کند به سختی می تواند تنفس کند و در سیستم تنفسی اختلال ایجاد می شود.»

این مربی ورزش اظهار کرد: «افزایش وزن باعث ایجاد کمردرد می‌شود، چون ماهیچه‌های اصلی به دلیل ورزش نکردن ضعیف شده حتی ورزش کردن در پیشگیری بعضی از سرطان‌ها موثر است.»

وی همچنین بیان کرد: «عدم ورزش روزانه باعث بالارفتن قند خون می‌شود. یکی از عوامل اصلی زانو و شانه درد ورزش نکردن است. با ورزش کردن ماده‌ای در بدن به وجود می‌آید به اسم اندورفین که باعث شاداب نگه داشتن فرد می‌شود و اظطراب را کاهش می‌دهد. وقتی فردی با ورزش کردن وزن خود را کنترل می‌کند به مرور زمان استخوان‌های بدن استحکام پیدا می‌کنند.»

مرشدی در پایان یاد آوری کرد: «یکی از راه‌حل‌های کنترل خشم ورزش پیاده‌روی است. البته فراموش نشود افرادی که ورزش را به مدت طولانی کنار می‌گذارند دچار مشکلات زیادی می‌شوند. کم تحرکی یکی از عوامل مرگ و میر در جهان است، پس هر فردی در روز به ۳۰دقیقه ورزش نیازمند است.»

دانش آموزخبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار