رییس مجلس دانش‌آموزی دختران آذربایجان‌شرقی:

وظایف اصلی اعضای مجلس دانش‌آموزی به درستی تبیین شود

به دلیل وجود اپیدمی کرونا، نمایندگان مجلس دهم امکان داشتن صحن‌های علنی را از دست دادند

تبریز(پانا) - رییس مجلس دانش‌آموزی دختران آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت مجلس دانش‌آموزی به عنوان یک مجمع صنفی-مشورتی،مشکل اصلی در این مجمع را تبیین نادرست و عدم آموزش مناسب نمایندگان دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۴۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
وظایف اصلی اعضای  مجلس دانش‌آموزی به درستی  تبیین شود

الینا ابراهیمی در گفت و گو با پانا ضمن اشاره به نحوه آشنایی‌ خود با مجلس دانش‌آموزی به پانا گفت: «مجلس‌ دانش‌آموزی محفلی منسجم‌ و بزرگ‌تر از شورای دانش‌آموزی مدارس است. بنده افتخار داشتم که طی دوران تحصیلی عضو شورای مدرسه شده و طی سلسله مراتبی مختلف به شورای ناحیه و استان راه پیدا کنم.»

وی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: «اصلی‌ترین هدف مجلس دانش‌آموزی این است که دانش‌آموزان فعال را جذب کرده و بتواند آنها را با مسائل پیرامون خود پرورش داده و تحکیم و تعمیق روحیه دانش‌آموزی را تقویت کند. در 2 سال اخیر که آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شده بود، دانش‌آموزان نمی‌توانستند با مسئولین ارتباط رو در رو داشته و از مشکلاتشان بگویند، بنابراین در این راستا مجلس دانش‌آموزی یک گزینه بسیار مثبت و خوب در این دوران بود که دانش‌آموزان می‌توانستند از راه‌های مختلف با ما در ارتباط بوده و از مشکلاتشان بگویند و ما نیز بتوانیم در این راستا کمک کرده و صدای رسای آنها باشیم.»

وی با تاکید بر نقش مجلس دانش آموزی در جامعه دانش آموزان بیان کرد: «مجلس دانش‌آموزی یکی از سیاسی‌ترین تشکیلات در بین تشکل‌های دانش‌آموزی است و دانش‌آموزان دغدغه‌مند و فعال از هر منطقه، استان و در کشور در آن جمع شده و انتقادهایی در کنار راهکار مناسب ارائه می‌دهند. در واقع دانش‌آموزان مجلس، همان امتی هستند که می‌خواهند رسالت را برسانند. با وجود کم‌ و کاستی هایی که داریم با این حال تشکر می‌کنم که مسئولین خواستند بهترین کار انجام شود.»

به دلیل تبیین نادرست برخی نمایندگان با وظایف خود آشنا نیستند

ابراهیمی در مورد مشکلات و کم‌وکاستی های نمایندگان گفت: «در همه مجالس، محافل و تیم‌ها، طبیعی‌ است که کم‌وکاستی‌هایی باشد، ولی ما انتظار داریم مجلس دانش‌آموزی به خوبی از ظرفیتی که دارد استفاده کند، چرا که واقعا دانش‌آموزان توانمند و دغدغه‌مندی جمع‌ شده‌اند و می‌خواهند بدون هیچ‌ چشمداشتی به خود و هم‌سن و سالانشان کمک کنند؛ علی‌الخصوص در دوره دهم بدلیل مجازی بودن و شرایط کرونا، نمایندگان امکان داشتن صحن‌های علنی را از دست دادند و حتی نتوانستند مطالبات خود را در جلسات حضوری بیان کنند، ولی با این حال برای کمک تلاش کردند.»

وی با تاکید بر عدم آگاهی نمایندگان از وظایف خود، گفت: «به دلیل تببین نادرست، بعضی از نمایندگان با وظایف خود آشنا نیستند و بهتر بود که با تبیین صحیح، بیشتر و حمایت بیشتر سازمان، از ظرفیت دانش‌آموزی بهتر استفاده شود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «من و هم‌ تیمی هایم مطالباتی برای بیشتر آشنا شدن دانش‌آموزان با مجلس دانش‌آموزی داریم که در راستای آگاهی دانش‌آموزان و نمایندگان مجلس دانش‌آموزی با وظایف و نقش خود است و از مسئولین هم خواستاریم تا آنها را تبیین و توجیه کنند.»

دانش آموز خبرنگار: حنانه احدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار