برپایی موکب دانش‌آموزی جشن غدیر در مدارس کازرون

عید غدیر فرصتی مناسب برای ترویج ارزش‌های اسلامی است

کازرون (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کازرون از برپایی موکب‌های دانش‌آموزی در ایام عید غدیر خم در این شهرستان خبر داد و گفت بیش از 20 مدرسه کازرون موکب‌های دانش‌آموزی دارند و در ایام عید غدیر به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برپایی موکب دانش‌آموزی جشن غدیر در مدارس کازرون

امیرحسین جمشیدی در حاشیه حضور و بازدید از برخی موکب‌های مدارس به مناسبت عید غدیر افزود: جشن عید غدیر باید به گونه‌ای برگزار شود که موجب افزایش نشاط اجتماعی، ارتقای سواد دینی شهروندان و انتقال پیام غدیر به عنوان تجلی ولایت شود.

جمشیدی با بیان اینکه پیام بزرگ واقعه غدیر «ولایت پذیری» است، تاکید کرد: پیروی از ولایت امیرالمومنین (ع) و امامان بعد از ایشان، پیامد مهم غدیرخم که همان پیروی محض از ولایت امام زمان (ع) در هر عصر و دوره‌ای از اسلام بوده، بر شیعیان و منتظران واجب است و جامعه فرهنگیان باید همت و تلاش خود را برای انتقال این مفاهیم به نسل‌های آینده به کار گیرند.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی چون برپایی موکب‌های شادی در حیاط مدرسه یا ورودی مدرسه در قالب (مولودی، شربت، شیرینی، بروشور، تراکت‌های محتوایی در مورد غدیر و...)، انجام شده است.

جمشیدی پخش شربت نذری به صورت نمادین در جلوی درب اداره آموزش و پرورش کازرون، نصب پرچم به مناسبت عید غدیر در ورودی مدارس و بسته بندی شکلات و هدیه آن به مراجعه‌کنندگان به مدارس در دهه ولایت و امامت را از دیگر فعالیت‌های این ایام ذکر کرد.

دانش آموز خبرنگار: کوروش خضری مطلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار