مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران خبر داد:

واحدهای یک و دو بخار نیروگاه شهید‌سلیمی نکا گازسوز شدند

ساری (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران اعلام کرد با مذاکرات صورت گرفته، واحدهای یک و دو بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به سوخت گاز متصل شدند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
واحدهای یک و دو بخار نیروگاه شهید‌سلیمی نکا گازسوز شدند

نیروگاه ‌شهید سلیمی نکا از جمله نیروگاه های کشور است که در استان مازندران واقع شده است. این نیروگاه در دهه ۵۰ شمسی ساخته شده است و ۵ درصد برق کشور را تامین می‌کند و حدود ۱۵ سال است که از سوخت مازوت بجای گاز استفاده می‌کند؛ سوختی مضر که از دلایل عمده آلودگی هوا در این استان و به خصوص شرق مازندران است. برای پیگیری این موضوع و اثرات زیست محیطی آن با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت و گو کردیم.

عطاالله کاویان در گفت‌وگو با پانا در خصوص آلودگی هوا ناشی از مصرف مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا در سال‌های اخیر بیان کرد: «مازوت سوزی از راه واردکردن آلاینده ها به جو باعث آلودگی هوا و همچنین تاثیرپذیری محصولات کشاورزی، مناطق مسکونی، جوامع شهری و روستایی می شود که بخشی از این آلودگی شدید ناشی از گاز So۲ و گاز های Nox است.»

کاویان عنوان کرد: «در نیروگاه شهید سلیمی به دلیل کمبود گاز از مازوت استفاده می‌شود که این مازوت گوگرد زدایی نشده و بالاترین میزان آلاینده ها را در خود دارد، با توجه به میزان وزش باد در این مناطق انتشار این آلاینده ها به راحتی امکان‌پذیر است.»

کاویان در مورد اقداماتی که صورت گرفته عنوان کرد: «طی مذاکرات و پیگیری‌های مکرر، واحدهای یک و دو بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا گازسوز شدند و میزان آلاینده های ناشی از سوخت مازوت کاهش چشمگیری داشته، همچنین پیگیری ها برای حذف کامل سوخت مازوت ادامه دارد.»

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار