گوینده پیشکسوت آواها و نواهای البرزی در‌گذشت

کرج (پانا) - گوینده پیشکسوت و باسابقه برنامه‌های محلی با گویش کرجی رادیو البرز درگذشت.

کد مطلب: ۱۲۹۳۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
گوینده پیشکسوت آواها و نواهای البرزی در‌گذشت

ذبیح الله زرندی در سال ۱۳۱۰ شمسی در یک خانواده کشاورز در روستای بیلقان کرج متولد شد، تحصیلات خود را به ترتیب در مکتب خانه میرزاعلی لطفی کرج، دبستان جنیدی، دبیرستان کشاورزی دانشکده کشاورزی کرج، دانش سرای عالی کشاورزی ساری سپری کرد.

وی به عنوان کارشناس در اداره آموزش روستایی شهرستان ورامین، مدیر مدرسه کشاورزی مامازن ورامین، مدیر مدرسه کشاورزی گرمسار، دبیر دبیرستان دخترانه گرمسار، مدیر مدرسه کشاورزی عارف کرج به مردم خدمت کرد، سپس با رفتن به کشور آلمان مدت دو سال آموزش‌های لازم را در زمینه چغندرقند فرا گرفت و به کشور بازگشت.

زرندی همچنین به عنوان اولین رئیس هیات والیبال شهرستان کرج، خدمات ارزنده ای به ورزش این شهرستان ارائه داد و در زمینه فرهنگی هنری گام های بزرگی برداشت تا آنجا که با موسسه تورین ایتالیا به مدت دو سال در خصوص کار فیلمسازی به فعالیت پرداخت.

بخشی از فعالیت این استاد در صدا وسیما در زمینه های سردبیری، مجری گری و نویسندگی در برنامه های فرهنگ مردم، آواها و نواها، گلگشت، سپیدار، سنت ها و سیرتها، زنگ تفریح، آداب و سنن، عصر جمعه با رادیو، از جمعه تا جمعه، گشت وگذار، دگه دوجه و شبی از شبها و چندین برنامه دیگر بود که تاکنون از آنتن رادیو البرز از وی شنیده ایم.

وی در سالهای ۸۱تا 84 به خاطر ایفای نقش در تهیه برنامه های فرهنگی و هنری، جوایز ارزنده جشنواره های مختلف صدا وسیمای جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داد.

این برنامه ها ضمن ارتباط با مردم کرج و استان البرز در تمامی جشنواره های معاونت صدا و جشنواره های بین المللی صدا و جشنواره شادیانه های مردم و امثال آن موفق به کسب جوایز در بخش‌های گوناگون شده است.

خبرنگار؛ سیدنبی بیناپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار