جزئیات همکاری نهضت سوادآموزی با پژوهشگاه آموزش و پرورش درباره اصلاح ساختارهای آموزشی سوادآموزی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در دوازدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران، همراهی جمع کارشناسی همکاران سازمان با پژوهشگاه آموزش و پرورش را در راستای اصلاح رویه‌ها، روش‌ها و ساختارهای آموزشی سوادآموزی خواستار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات همکاری نهضت سوادآموزی با پژوهشگاه آموزش و پرورش درباره اصلاح ساختارهای آموزشی سوادآموزی

دوازدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان به ریاست علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان برگزار شد و مباحث مطرح شده در هزار و شانزدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش توسط وی بیان و بازخوانی شد.

عبدی در ابتدای جلسه با نثار صلوات بر روح حضرت زهرا علیها سلام و تبریک عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم به حضور همکاران خود، یاد و نام شهدا و امام شهدا (ره ) را گرامی داشت و برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرزوی سلامتی نمود و مطالبی را پیرامون شأن و منزلت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و اهمیت غدیر و گرامیداشت این روز بیان کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به مباحث مطروحه در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در جلسه ای که در حضور اعضای شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم به طور خلاصه باید عرض کنم که انتظار جلسه این بود که مدلی از نهضت ارائه شود ولیکن پس از ارائه گزارش توسط بنده و بیان اقدامات و توفیقات، مشکلات و انتظارات ، طرح مسأله اتفاق افتاد و هیچ مدل خاصی هم بیان نشد و مباحث مطروحه موجب شد که بتوانیم نظر جمع اعضای شورای عالی را با اهمیت نهضت روبرو کنیم و اینکه نهضت چیست ؟ و چرا باید باشد و چه کارهایی روی زمین مانده است، تبیین شد.

علیرضا عبدی در ادامه افزود: اساتید و اعضایی که در شورای عالی اظهار نظر کردند و نگاه‌هایشان را مطرح نمودند مطالب منطقی و خوبی را مطرح کردند و خوشبختانه حمایت خوبی را از ماهیّت وجودی نهضت شاهد بودیم، نقاط ضعف هم مطرح شد که ما خودمان نیز با نقاط مطرح شده از جمله مشکل نیروی انسانی هم نظر بودیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین گفت: مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر نوری در بیاناتشان به همان نکات قبلی از جمله ناظر به نهضتی کردن و نهضتی بودن سوادآموزی را مدّ نظر داشتند و عنوان کردند که :«در اینکه نهضت باید به کار خود ادامه دهد شکی نیست و باید نوع نگاه خود را به نهضت جهادی مبارزه با بی سوادی تغییر دهد». ما هم باید بر اساس همین راهبردهای مقام عالی وزارت تلاش کنیم تا در روش ها، روند ها و مأموریت ها و ساختارها تغییراتی را ایجاد کنیم و بعضی جاها باید گسترش مأموریت بدهیم و جاهایی تغییر روند در گسترش مدّ نظر باشد.

علیرضا عبدی همچنین ادامه داد: اعضای شورای عالی طرح مدل اصلاح رویه ها، روش ها و ساختارهای آموزشی سوادآموزی را به پژوهشگاه آموزش و پرورش سپردند و در این زمینه ما نیز بایستی در کنار پژوهشگاه باشیم و به عنوان دستگاه مطلع به پژوهشگاه کمک کنیم تا سیستم راهبری و مدل راهبری نهضت مشخص شود. نکته بسیار حائز اهمیت و مطلوب این بود که بسیاری از اعضای جلسه تمایل خود را برای مشارکت در طراحی این مدل اعلام کردند و بسیار علاقمند بودند که نظراتشان را ارائه کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان همچنین اظهار داشت: باید از این فرصت پیش آمده که فرصت طلایی است به نفع سوادآموزی استفاه کنیم و سعی کنیم این فرصت را تبدیل به اثر بخش بودن سازمان کنیم و باید در جلسه شورای مرکزی تصمیمی اتخاذ نماییم که یک جمعی از همکاران را به پژوهشگاه آموزش و پرورش معرفی کنیم تا قدم به قدم با پژوهشگاه حرکت کنیم و در این پژوهش علمی و طراحی راهبردی جدید حضور ما جدّی باشد و کار علمی خوبی را شاهد باشیم.

عبدی در پایان گفت: امسال باید رویه ها و تغییرات مختصر از جمله برش جهادی و برش نهضتی را جدّی بگیریم و کارهای گذشته را هم به طور جدّی و با قوّت ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار