معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کار قرار گیرد

کرمانشاه (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کار قرار گیرد و رسیدگی به وضعیت فضای آموزشی مدارس کرمانشاه اولویت وزارت آموزش و پرورش در سفر به کرمانشاه است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کار قرار گیرد

قاسم احمدی لاشکی، در حاشیه حضور در سامانه سامد و پاسخگویی به مشکلات فرهنگیان استان کرمانشاه، اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت فضای آموزشی مدارس کرمانشاه اولویت وزارت آموزش و پرورش در سفر به کرمانشاه است و مسئله مهم که در شورای اداری یا شورای وزیران مطرح می‌شود فضاهای آموزشی در استان کرمانشاه بوده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در این استان به اندازه حق مردم کرمانشاه خدمات داده نشده و مدارس از میانگین ملی پایین‌تر است و در کرمانشاه نباید مدارس خشتی و گلی، سنگی و کانکسی وجود داشته باشد و در جلسه شورای اداری بخشی از موضوعات مهم در دستور کار قرار گرفته و تصمیمات خوبی برای این مشکلات در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: موضوعاتی که در مراجعات مردم وجود دارد، موضوعات ملی است و با دیگر استان‌ها مشترک بوده و غالباً یکی است و موضوع مهم وزارتخانه چالش نیروی انسانی است که غالب مراجعات نیروهای خرید خدمات آموزشی، نیروهای غیردولتی، نیروهای پیش‌دبستانی و نیروهای آموزش‌یاران بوده که تعیین تکلیف این نیروها بر اساس قانون انجام می‌شود.

وی گفت: بخشی از این موضوعات در دستور کار وزارت قرار می‌گیرد و با برگزاری جلسه با حضور ریاست جمهوری به حل شدن بخشی از این مشکلات امید داریم.

همچنین وی در پاسخ به سوال رتبه بندی فرهنگیان گفت: تصویب نهایی این کار در مجلس زمان زیادی برد و بعد از تصویب نهایی رتبه بندی فرهنگیان، نوشتن آیین نامه که یک شیوه نامه قوی است مدتی طول می‌کشد.

وی افزود: طی جلسات متعددی که در وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با رتبه بندی و آماده کردن شیوه نامه داشته ایم، هرچه زودتر شیوه نامه نهایی می‌شود و اجرای کار را به دست هیئت های ممیزه می‌سپاریم و کار عملیاتی شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تا قبل از تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ بازنشسته شده اند مشمول طرح رتبه بندی فرهنگیان نمی‌شوند، اما کسانی که بعد از این تاریخ بازنشسته شده اند و یا ادامه همکاری با ما را انجام می‌دهند شامل این طرح می‌شوند.

قاسم احمدی لاشکی در پاسخ به سوال آیا تا یک ماه دیگــر رتبه بندی نهایـی انجام می‌شود، گفت: شیوه نامه بیشتر از ۳جلسه دیگر لازم ندارد و طی جلساتی که داشتیم ۱میلیون معلم کشور باید در ۵ دسته تقسیم شوند. ۱۰۰۰امتیاز به هر معلم داده می‌شود که این ۱۰۰۰ امتیاز بر اساس شایستگی هایی که یک فرهنگی دارد تفسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: شایستگی ها عبارتند از : شایستگی های عمومی که شامل وزن معلمی و شایستگی معلمی است و ۳۰۰ امتیاز به آن تعلق می‌گیرد و والاترین شایستگی هاست. شایستگی اختصاصی در رابطه با این است که یک فرهنگی در این حوزه چه تخصصی دارد و به این شایستگی ۲۶۰ امتیاز تعلق می‌گیرد و در آخر شایستگی حرفه ای که مربوط به تجربه، حرفه، مدرک و سابقه کاری است و ۲۰۰ امتیاز به آن تعلق می‌گیرد.

وی افزود: مجموع این امتیازات مشخص می‌کند که فرد در ارزیابی ۵گانه کجا قرار می‌گیرد.

دانش آموز خبرنگار: سارینا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار