معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

سازماندهی فضا، نیروی انسانی و تامین تجهیزات سه رکن اساسی تحقق پروژه مهر است

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، سازماندهی فضا، نیروی انسانی و تامین تجهیزات را به عنوان سه رکن اساسی تحقق پروژه مهر دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۳۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
سازماندهی فضا، نیروی انسانی و تامین تجهیزات سه رکن اساسی تحقق پروژه مهر است

وبینار گردهمایی معاونین آموزشی مناطق ۲۴گانه استان آذربایجان‌غربی با حضور معاون آموزش متوسطه استان در محل سالن ویدئو کنفرانس اداره کل برگزار شد.

«افشین سنایی» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان» تابستان ۱۴۰۱ اجرا می شود.

سنایی، ضمن تأکید بر برگزاری کلاس‌های حضوری در ماه‌های تیر و مرداد ۱۴۰۱ گفت: آموزش دروس منحصراً به شیوه حضوری است و مدارس می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه شاد و محتواهای بارگذاری شده در این سامانه نسبت به ارائه آموزش‌های مکمل به دانش‌آموزان (خارج از زمان برنامه هفتگی و برگزاری آموزش‌های حضوری) اقدام کنند.

این مسئول با اذعان به اینکه هدایت تحصیلی یک فرآیند است، نه یک فعالیت محدود و مقطعی؛ افزود: نظام تعلیم و تربیت باید دانش‌آموز را به سطحی از تمایزیافتگی برساند که خود بتواند با آگاهی از استعدادها، توانایی‌ها، رغبت‌ها و انگیزه‌های خود همچنین ظرفیت‌ها و محدودیت‌های محیطی، تصمیم‌گیری نهایی را بر اساس تعاملی سه‌جانبه میان مشاور، دانش‌آموز و خانواده به بهترین وجه انجام دهد.

سنایی اضافه کرد: باید تحلیل نتایج امتحانات توسط کمیته های پیشرفت تحصیلی مناطق آموزشی در دستور کار قرار گیرد تا با برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی برای بهبود وضعیت استان در نتایج امتحانات برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه استان با بیان اینکه سال تحصیلی آینده تحقق الگوی تعالی مدیریت آموزشگاهی در کلیه مدارس متوسطه استان مدنظر خواهد بود، افزود: در این راستا اجرای طرح هر مدیر یک مدرس الگوی تعالی در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار