جشنواره «وقارلی قیزلار» در اردبیل برگزار شد

اردبیل (پانا) - مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اردبیل گفت فرهنگ‌سازی حجاب در سطح گسترده و فراگیر باید از مدارس و دبیرستان‌ها شروع شود تا این امر مهم و حیاتی در جامعه نهادینه شده و خانواده‌ها از آن استقبال کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره «وقارلی قیزلار» در اردبیل برگزار شد

امیر صادقی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اردبیل در همایش "وقارلی قیزلار" (دختران باوقار) گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رود خانواده‌ها با ترغیب فرزندان دختر خود به مساله حجاب نسبت به گسترش آن همت کنند.

وی حجاب و عفاف را گوهر اصلی وجودی زن دانست و ادامه داد: در جامعه نه تنها برای زن حجاب و عفاف نیاز است بلکه عفت و پاکدامنی برای مردان نیز ضروری است تا جامعه علوی و فاطمی تشکیل دهیم.

حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل نیز در این همایش با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون هیچ‌یک از زنان با رعایت حجاب آسیبی را متحمل نشده اند، اضافه کرد: حضور پررنگ بانوان در تمامی عرصه‌های اجتماعی موید اعتباربخشی به زنان است و حجاب آنها را تا حد اعلای انسانی اوج می‌دهد.

وی گفت: امروز حتی در کشور‌های غربی نیز آزادی بی‌حد و حصر و ولنگاری زنان را در جامعه قبول ندارند و حفظ حریم زنان برای آنان در اولویت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل از حجاب به عنوان پوشش و سپر برای بانوان در مقابل سوءاستفاده‌های متعدد نام برد و افزود: استفاده از جذابیت زنان در بازاریابی و تبلیغات، فروشندگی و حتی منشی‌گری اندیشه فاسد غرب است که آن را به جوامع تحمیل کرده و از زن به عنوان یک کالا استفاده می‌کنند.

غلامی گفت: تعریف صحیح از حجاب در جامعه سبب می‌شود تا بانوان ما با عقلانیت نسبت به انتخاب آن اقدام کرده و حجاب را انتخاب برتر خود بدانند.

وی جایگاه ویژه زنان در سایه حجاب اسلامی را در اجتماع مهم ارزیابی کرد و افزود: دفاع از مقام زن و ارزش‌گذاری به این قشر فرهیخته جامعه باید از درون خانواده آغاز شود، چرا که بانوان معماران اصلی نهاد خانواده هستند که می‌توانند این بنیان را مستحکم نگه دارند.

در این مراسم که با حضور دانش‌آموزان دختر و مادران آنها برگزار شده بود، از دانش‌آموزان برگزیده در حوزه عفاف و حجاب تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار