معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱:

هدف از ایجاد دارالقرآن‌ها، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11 از برگزاری کلاس‌های حضوری دارالقرآن یاران امام خمینی(ره) منطقه خبر داد و هدف از برگزاری کلاس‌های قرآنی را آشنایی دانش‌آموزان با سبک زندگی اسلامی ایرانی و زمینه‌سازی برای رسیدن به حیات طیبه معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف از ایجاد دارالقرآن‌ها، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است

حسین بختیاری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11 گفت: پس از وقفه ای که کرونا در اجرای برنامه های حضوری تربیتی و آموزشی ایجاد کرد، دارالقرآن یاران امام خمینی(ره) کلاس های حضوری خود را در رشته های مختلف و در گروه های سنی مختلف آغاز کرد.

وی افزود: استفاده بی حد و مرز دانش آموزان از رسانه و فضای مجازی در دوران کرونا، مخاطرات جسمی و روحی زیادی برای دانش آموزان داشته است از این رو در حال حاضر باید دانش آموزان را به سمت فعالیت های فوق برنامه سوق دهیم تا شاهد شکوفایی و به ثمر رسیدن استعدادها و توانمندی های آن ها باشیم.

وی گفت: در بین فعالیت های فوق برنامه، آموزش قرآن و حضور در فضاهای قرآنی در کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان نقش به سزایی دارد. همان گونه که امام صادق علیه السلام می فرماید: «هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش مى آمیزد.» چه سعادتی بالاتر از این که جسم و روح انسان با قرآن عجین شود و این ارتباط عمیق باعث پیشگیری از آسیب های جسمی و روحی و اجتماعی در بزرگسالی می شود زیرا قرآن برای کسانی که زمینه هدایت دارند، تأثیر شگرف در زندگی دارد و انسان را از انحرافات باز می دارد.

بختیاری در پایان گفت: برای رسیدن به جامعه قرآنی و دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین که هدف نهایی آن رسیدن به حیات طیبه است، باید بستر آموزش قرآن را برای فرزندان این سرزمین آماده کنیم از این رو کلاس های دارالقرآن یاران امام خمینی (ره) پذیرای دانش آموزان در ایام تابستان خواهد بود.

گفتنی است این کلاس ها در رشته های روخوانی و روان خوانی، حفظ، تثبیت، نو آموزان قرآنی، صوت و لحن و تجوید، نقاشی و خطاطی طی روزهای شنبه تا چهارشنبه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار