عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با پانا:

اقبال عمومی به «مهارت‌آموزی» افزایش مطلوبی داشته است

آموزش و پرورش با منابع مالی بیشتر قطعا موفق‌تر می‌شود/ برنامه‌ریزی‌ها بر اختصاص ۵۰ درصد از ظرفیت آموزشی به هنرستان ها است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اختصاص منابع مالی بیشتر به آموزش و پرورش را زمینه‌ساز موفقیت بیشتر این وزارتخانه در توسعه هنرستان‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اقبال عمومی به «مهارت‌آموزی» افزایش مطلوبی داشته است

حسین حق‌وردی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره راهکار تقویت خلاقیت‌ها و استعدادهای دانش آموزان گفت: «پرورش خلاقیت و استعدادهای دانش آموزان در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده و مقرر شده است ۵۰ درصد از ظرفیت آموزشی به هنرستان های فنی و حرفه‌ای اختصاص یابد.»

وی افزود: «تاکنون 37 درصد از این مساله محقق شده این میزان فضای آموزشی به هنرستان های فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است. البته در این مسئله نیز آموزش و پرورش مقصر نیست چون اگر منابع لازم در اختیار آنها گذاشته می‌شد قطعا در دستیابی به درصد بیشتری از این موضوع، موفق‌تر می‌شدند.»

حق‌وردی ادامه داد: «برای رسیدن به این ۵۰ درصد باید از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز استفاده کنیم. اکنون در همین ۳۷ درصد نیز ظرفیت کلاس‌های هنرستان‌ها را افزایش داده‌ایم و به جای اینکه در کلاس هنرستان ۲۵ نفر داشته باشیم ۳۰ تا ۳۵ دانش‌آموز داریم.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «این تعداد دانش‌آموز در کلاس های فنی حرفه‌ای زیاد است و اگر تعدادشان کمتر باشد، امکان موفقیت بیشتری خواهند داشت و استعدادهای دانش آموزان کشف و خلاقیت آنها شکوفا می‌شود.»

این نماینده مجلس یازدهم اظهار داشت: «در برنامه ششم توسعه به بیش از 3200 واحد هنرستانی نیاز داریم. در شرایط فعلی 16 هزار هنرآموز و 25 هزار استادکار نیاز است.»

وی با بیان اینکه اقبال عمومی به سمت مهارت‌آموزی به خصوص در شاخه کاردانش افزایش مطلوبی داشته است تاکید کرد: «با توجه به افزایش اقبال عمومی باید زیرساخت‌های لازم هم فراهم شود. از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به هنرستان‌ها در استان‌های مختلف اختصاص یافته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار