فلاحی در گفت‌و‌گو با پانا:

اگر سند تحول به‌درستی اجرا شود، اهداف مدنظر انقلاب اسلامی حاصل می‌شود

بهترین معلم‌ها باید در مناطق کم برخوردار فعالیت کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش مجلس شوای اسلامی گفت اگر سند تحول به درستی اجرا شود، تمامی اهداف مدنظر انقلاب اسلامی حاصل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اگر سند تحول به‌درستی اجرا شود، اهداف مدنظر انقلاب اسلامی حاصل می‌شود

احمدحسین فلاحی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص معیارهای آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: «تمامی معیارهای آموزش و پرورش در تراز انقلاب در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خلاصه می‌شود و اگر سند تحول درست اجرا شود، تمامی اهداف مدنظر انقلاب اسلامی حاصل می‌شود.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: «دانش‌آموز، فضای آموزشی، محتوای کتب درسی و معلم در حوزه آموزشی برای ما حائز اهمیت است. در طول چند سال گذشته رکن رکین و اساسی آموزش و پرورش، بحث معلم بوده است که متاسفانه درست و به اندازه کافی معلم تربیت نکرده‌ایم. طبق آمار حدود ٢٢٠ هزار نفر کمبود معلم داریم یعنی رکن اساسی آموزش و پرورش ما ساقط است؛ وقتی معلم نباشد، محتوا و فضای آموزشی نیز فایده ندارد؛ بنابراین ما باید در این حوزه تلاش کنیم.»

وی گفت: «در زمان دفاع مقدس، دانش‌سرا‌ها را داشتیم که بهترین معلم‌ها را در آن زمان تربیت کردیم سپس دانش‌سرا حذف شد و به جای آن تربیت معلم در نظر گرفته شد و پس از مدتی دانشگاه فرهنگیان جایگزین تربیت معلم شد و در نهایت در دولت یازدهم ظرفیت دانشگاه فرهنگیان کاهش یافت و به دنبال حذف این دانشگاه بودند و از ۲۵ هزار نفری که باید دانشجو می‌گرفتند به ۳۵۰۰ نفر کاهش دادند و نتیجه آن شد کمبود معلمی که امروز با آن مواجه هستیم.»

فلاحی اضافه کرد: «معلمان محدودی هم که در دولت یازدهم و دوازدهم جذب شدند با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند و امروز نیز مشکلاتی را برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد کرده‌اند. بنابراین محور اساسی آموزش و پرورش و معلم است که باید بر آن تاکید ویژه داشت.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «با تعدد مدارس و تقسیم‌بندی معلمان بین مناطق مختلف، دچار خطا‌هایی شدیم که متاسفانه موجب نادیده گرفته شدن عدالت آموزشی شده است. ما باید بهترین معلم‌ها را در مناطق کم برخوردار ببینیم اما متاسفانه شاهد هستیم که در تقسیم‌بندی معلمان، کم تجربه‌ترین و مبتدی‌ترین معلمان به این مناطق اعزام می‌شوند و توجهی به ضعف مناطق کم برخوردار ندارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار