ثبت ۱۲ هزار هکتار از اراضی فارس به عنوان مناطق حفاظت‌شده

شیراز (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، از ثبت 12 هزار هکتار از اراضی قلات، کودیان و تنگ سرخ به عنوان مناطق حفاظت شده خبر داد و افزود این اقدام مانع تصرف بخش اعظمی از اراضی این مناطق شد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۱۲ هزار هکتار از اراضی فارس به عنوان مناطق حفاظت‌شده

سید مصطفی بحرینی، امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شده بود در جمع خبرنگاران با اعلام بخشی از عملکرد حوزه دادستانی گفت: در سال گذشته حدود ۳۰ هکتار از اراضی اطراف رودخانه‌های استان فارس آزاد شدند و همچنین در زمینه حفاظت و پیشگیری از باغات قصرالدشت نیز اقدامات موثری انجام شد.

وی از پلمب 41 دفتر مشاور املاک که اقدام به فروش اراضی کشاورزی می‌کردند خبر داد و افزود: شناسایی و برخورد با دلالان از اولویت برنامه‌های دادستانی در سال گذشته بوده است.

دادستان عمومی شیراز، در خصوص اراضی رفع تصرف شده، اظهار کرد: 3 هزار و 983 پرونده در این حوزه تشکیل شد و منجر به آزادسازی ۲۷۰۰ هکتار به ارزش ۸ هزار و ۱۰۰ میلیون تومان شد و ۲۵۰۰ نفر درگیر با این پرونده‌ها دستگیر شدند.

وی در ادامه از رشد ۱۶۰ درصدی در پرونده‌های مربوط به انهدام و برخورد با مفسدین خبر داد و افزود: در حوزه احتکار خودرو و پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادستانی عملکرد مطلوبی را در یک سال گذشته از خود نشان داده است و موفقیت‌های بسیاری کسب شده است.

در ادامه این جلسه اشرفی، دبیر برگزاری برنامه‌های هفته قوه قضائیه در استان فارس نیز از برگزاری سه همایش با محوریت «تحلیل و آسیب شناسی آرا از منظر حقوقی و فقهی، همراه با رونمایی از چهارمین جلد کتاب قوه قضائیه و برترین‌های جشنواره‌ها»، «افتتاح پژوهشگاه مشترک قوه قضائیه و دانشگاه شیراز»، «همایش یاوران صلح به منظور تجلیل از اولیای دم که قاتل را عفو کرده‌‌اند» و «همایش تجلیل از قضات برتر و بازنشسته» خبر داد.

وی، برگزاری جشنواره فناوری و تقدیر از حوزه قضایی برتر، دیدارهای مردمی و برگزاری وبینارهای علمی حقوقی و بررسی حقوقی حادثه هفتم تیر و بازدید از واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع آن را از جمله دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه برشمرد و از ایجاد میز مشاوره رایگان حقوقی در اماکن تاریخی و گردشگری سراسر استان فارس برای ارائه خدمات رایگان به مردم خبر در این هفته داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار