رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری:

مردمی بودن، باید خود را در اقتصاد نشان دهد

حضور مردم در همه صحنه‌ها باید وجود داشته باشد و جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رأی نیست/ رأی مردم به آیت‌الله رئیسی به معنای بازگشت به شعار انقلاب اسلامی است

تهران (پانا) - رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مردمی بودن باید خود را در اقتصاد نشان دهد، گفت حضور مردم در همه صحنه‌ها باید وجود داشته باشد و جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رأی نیست.

کد مطلب: ۱۲۸۸۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مردمی بودن، باید خود را در اقتصاد نشان دهد

محمدصادق خیاطیان صبح امروز در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است، اظهار کرد: مردمی بودن دال مرکزی انقلاب اسلامی است و رأی مردم به آیت‌الله رئیسی به معنای بازگشت به شعار انقلاب اسلامی است که این شعار باید خود را در سیاست‌های دولت نشان دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری افزود: همه گفتمان‌ها یک تببین و تئوری‌پردازی دارند؛ تبیین جنبه نظری گفتمان عدالت و جمهوریت بسیار ضروری است. باید مفهموم مردمی بودن و جمهوریت مشخص شود. ما معتقدیم حضور مردم در همه صحنه‌ها باید وجود داشته باشد و جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رأی نیست. جمهوریت باید به لحاظ نظری تعریف شود. دولت‌های مختلف به موضوع عدالت پرداخته‌اند اما در این زمینه به تعبیر مقام معظم رهبری، عقب‌ماندگی داریم و شرایط ما در این زمینه مدنظر جمهوری اسلامی نیست بر همین اساس این مفهوم هم باید تبیین شود.

وی به مردمی‌شدن اقتصاد اشاره کرد و گفت: مردمی‌بودن باید خود را در اقتصاد نشان دهد. الگوی مردمی کردن اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، آموزش، سلامت مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و اسناد بالا ستی را باید در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تهیه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار