مدیرکل امور مالیاتی مازندران:

۶۷۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیات برای امسال پیش‌بینی شد

ساری(پانا) - مدیرکل امور مالیاتی مازندران اظهار کرد در سال گذشته طبق قانون بودجه ۳۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای مازندران اختصاص داده شد و امسال رقم پیش‌بینی شده ۶۷۰۰ میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
۶۷۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیات برای امسال پیش‌بینی شد

محسن اسلامی با عنوان اینکه در قانون بودجه برای درآمد مالیاتی مازندران ۶۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: این ارقام به طور متوسط در کل کشور ۶۶ درصد بوده، اما متاسفانه رشد درآمد مالیاتی در قانون بودجه برای استان مازندران قریب ۸۸ درصد بوده است. با توجه به اینکه در سال گذشته ۹۴ درصد درآمدهای عمومی استان از درآمدهای مالیاتی بود امسال این رقم ممکن است چالش برانگیز باشد.

مدیر کل امور مالیاتی مازندران در خصوص عدم فرهنگ سازی و کاهش درآمدهای مالیاتی خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از آحاد جامعه نمی دانند درآمدهای مالیاتی برای چه مصارفی هزینه می شود؛ اگر آگاه شوند که این درآمدها مجدد برای پیشرفت و توسعه شهر یا روستای خودشان بازمی گردد؛ می تواند کمک شایانی به فرهنگ سازی در خصوص درآمدهای مالیاتی و هزینه آن کند.

وی ادامه داد: در قانون بودجه کشور ۵ درصد از نرخ مالیاتی عملکرد اشخاص حقوقی را خواستند که اشخاص باید تا پایان تیرماه اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان ارائه دهند. همچنین سهم ۵ درصدی سازمان مالیاتی از عوارض ارزش افزوده، یک درصد تحت عنوان عوارض به شهرداری ها اضافه شد. در ادامه کاهش ضریب ارزش افزوده کالاهای اساسی موجب تاثیرگذاری در درآمدهای مالیاتی شد.

اسلامی بیان کرد: وصولی های پارسال منتهی به اسفند ۱۴۰۰ از مالیات و عوارض ارزش افزوده ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است که تحقق ۱۳۰ درصدی داشتیم که قریب به ۶۳۳ میلیارد تومان آن به شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مستقیماً پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۶۴ هزار عدد اظهارنامه مالیاتی در بخش اصناف دریافت کردیم که از این بخش ۱۰۸ هزار تحت عنوان تبصره ۱۰۰ بوده و مابقی به عنوان اظهارنامه عادی بوده است که امسال با رویکرد جدید سازمان برای اصناف نحوه محاسبه مالیات تغییر کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در خصوص دریافت مالیات از خرید و فروش مودیانی که دستگاه کارت خوان دارند اظهار کرد: برای اشخاصی که از ۱ تا ۳ میلیارد تومان فروش دارند رقم کف ۱۰ میلیون تومان و برای ۳ تا ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رقم کف ۱۵ میلیون تومان را در نظر گرفتند و برای درآمدهای بالا باید اظهارنامه عادی ارائه کنند، سپس همکاران اسناد و مدارک مودیان را بررسی می کنند.

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار