مدیرکل نظارت بر طیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پاسخ داد:

ماجرای فیلم منتشر شده در مورد استفاده از دستگاه طلایاب چیست؟

تهران (پانا) - مدیرکل نظارت بر طیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت دستگاهی که در یک ویدئویی جنجالی به‌عنوان طلایاب معرفی شد، طیف‌های امواج رادیویی را اندازه‌گیری می‌کند و ارتباطی با طلایابی از خانه‌های مردم ندارد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای فیلم منتشر شده در مورد استفاده از دستگاه طلایاب چیست؟

به گزارش ایرنا، طی چند روز گذشته و پس از سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه افرادی با یک دستگاه طلایاب در حال یافتن طلا در خانه‌های مردم و سرقت از آن هستند، اما این موضوع صحت نداشت تا اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد این دستگاه طلایاب نیست و آنتی برای شناسایی تداخل امواج رادیویی است.

«عظیم فرد» مدیرکل نظارت بر طیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره این دستگاه، گفت: دستگاهی که در تصویر مشاهده می‌شود، دستگاه اندازه‌گیری طیف امواج رادیویی است. این دستگاه بیش از ۳۰ سال است که برای اندازه‌گیری و یافتن تداخل‌هایی که به دلایل مختلف به وجود می‌آید، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: این دستگاه در نوع چرخشی و یک جهته کارکرد دارد و سیگنال‌هایی مزاحم و تداخل‌هایی که وجود دارد، را شناسایی می‌کند. این دستگاه قابلیت شناسایی شی را ندارند.

فرد گفت: زمانی که تداخل فرکانسی رخ می‌دهد، تلفن‌های همراه از کار می‌افتند یا اپراتور اعلام می‌کند که تداخلی صورت گرفته است که همکاران ما با این وسیله، تداخلی که منجر به وجود آمدن مشکل در طیف فرکانسی شده را شناسایی و مشکل را رفع می‌کنند.

مدیرکل نظارت بر طیف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: بیش از ۳۰ سال است که از انواع مختلف این وسیله (Pr۱۰۰ pr۲۰۰) استفاده می‌شود تا تداخل‌های امواج رادیوییشناسایی شود. رها شدن یک سیم آنتن، جرقه زدن یک سیم، نوساناتی که ایجاد جرقه می‌کند، وزش باد بسیار شدید، همگی می‌توانند روی موج‌کوتاه تاثیر بگذارند که با این دستگاه شناسایی و مشکل رفع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار