مسابقات ملی مهارت ملیله‌سازی در زنجان آغاز شد

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در آئین افتتاحیه نخستین مسابقات ملی مهارت کشوری در رشته ملیله‌سازی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی یک‌ساله برای برگزاری این مسابقات اظهار کرد این مسابقات با رویکرد رونق در این صنعت برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۶۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات ملی مهارت ملیله‌سازی در زنجان آغاز شد

محمدرضا انصاری، ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی گفت: در این رقابت‌ها برگزیدگان مسابقات سطح شهرستانی و استانی حضور دارند که دو برگزیده از استان زنجان با ۹ رقابت‌کننده از دیگر استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

وی ضمن امیدواری بر معرفی این هنر در سطح کشور تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد شبکه همفکری و یک تیم کارگروهی متشکل از صنعتگران عرصه مهارت است. امید است این صنعتی که در سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده با حضور هنرمندان احیا شود.

انصاری همچنین یادآور شد: در این مسابقات موضوع رقابت اول و دوم شدن نیست، بلکه صیانت از حرمت و حفظ آثار هنرمندان در این حوزه است.

در ادامه این مراسم، امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه نخستین دوره مسابقات مقارن شد با دو مناسبت ولادت امام رضا (ع) و روز صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد اتفاق مبارکی است تا این صنایع در کشور بیش از پیش شناخته‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: شهر زنجان در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ موفق شد بین ۱۶ کشور مورد ارزیابی سازمان جهانی صنایع دستی قرار گیرد و به عنوان شهر جهانی ملیله انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه در پاسخ به پرسش‌ها در مورد اینکه شهر زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله انتخاب شد، چه سودی برای استان دارد، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از تمرکز استادکاران ملیله در سطح کل ۱۶ کشور به شهر زنجان متمرکز شد و همین توسعه و ترویج شناسایی باعث شد که تولیدات صنایع دستی ملیله کار افزایش چشمگیری داشته باشد.

ارجمند با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۰ جهش قابل توجهی در فروش محصولات صنایع دستی در استان داشته‌ایم، بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت،کمک بلاعوض، آموزش و شناسایی، توسعه و ترویج این رشته به ثبت جهانی کمک کرد تا زنجان و ملیله را معرفی کرده و توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه این رویداد نیز برای نخستین بار توسط اداره کل فنی و حرفه ای برگزار می‌شود، افزود: امیدواریم این چنین رویدادهایی ادامه دار باشد، امسال نیز طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی شاهد حضور استادکاران و ملیله کاران استان و کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار