مجتبی هاشمی:

ملزم‌کردن دانش‌آموزان به ثبت‌نام در کلاس‌های فوق‌برنامه، ممنوع است

تهران (پانا) - مدیرکل پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه در مدارس اختیاری بوده و ملزم کردن دانش‌آموزان و اولیا در موعد ثبت‌نام و پس از آن به شرکت در کلاس‌های فوق برنامه به صورت اجباری و اخذ وجوه آن ممنوع است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ملزم‌کردن دانش‌آموزان به ثبت‌نام در کلاس‌های فوق‌برنامه، ممنوع است

جلسه ویدئو کنفرانس این اداره کل با روسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانها جهت بررسی اقدامات استانها درخصوص ستاد ثبت نام و رفع موانع احتمالی و تسریع و تسهیل امور تشکیل شد.

در این جلسه مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات با بیان اینکه هویت دادن به نقش مؤثر رؤسای ادارات در استان‌ها و مناطق باعث می‌شود فرایندها به شکل دقیق‌تری اجرایی ‌شود، گفت: براساس گزارش‌های دریافتی دستورالعمل ثبت نام در استان ها بومی سازی شده و جلسات ستاد تشکیل‌شده است.

وی افزود: آنچه که امسال در بحث ثبت‌نام مورد انتظار است تکریم ارباب‌رجوع و حفظ شأن مردم است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد ضمن این‌که وظیفه اصلی ما ثبت‌نام هست اما همراهی و همدلی با سایر واحدها به‌منظور جلب مشارکت در همه حوزه‌ها مورد انتظار است و تخلفات هم لازم است مستندسازی شده و با اهتمام و جدیت بیشتری برخورد شود و با اشرافیت اطلاعاتی بتوانیم شعار ثبت نام امسال را محقق سازیم.

هاشمی ادامه داد: به هر میزان که در حوزه پیشگیری وارد شویم مدیریت راحت‌تری خواهیم داشت محدوده بندی مدارس امری ناگزیر است و باید با مدیریت درست آن را به‌ نحو شایسته اجرا کرد. تنظیم‌گری روابط در استان‌ها برعهده رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد است که با برنامه‌ریزی و مدیریت در دبیری شورای معاونین و پیگیری‌های لازم می توانیم سایر واحدها را همدل و همراه کنیم.

در ادامه سلیمی، معاون نظارت اداره کل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مؤثر نظارت را، اقتصادی بودن آن دانسته به این معنا که عواید و سود نظارت باید بیشتر از هزینه های آن باشد.

وی تاکید کرد: دریافت وجوه در فصل ثبت نام و عدم رعایت صحیح محدوده بندی از مسائل حساس و کلیدی در امر ثبت نام است که لازم است با تدابیر پیشگیرانه این چالش ها حل و فصل شود.

وی رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها را به جلوگیری از افراط‌ و تفریط دعوت و خاطر نشان کرد: نقطه ثقل ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ انجام نظارت صددرصدی و نظرسنجی از اولیا به روش هوشمند است.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت قرار دادن مدارس ابتدایی در نظارت‌ها، عنوان کرد : لازم است تدوین برنامه‌ها و انجام بازخوردهای به موقع و سریع منجر به اصلاح فرایند ها شده و بسیاری از مشکلات حل و فصل شود. لازم است همه رؤسای ادارات به قوانین و مواد مندرج در دستورالعمل دقت نظر کافی و وافی داشته و ان‌شاءالله با نظارت منعطف و روان به شعار نصیب برابر آموزشی دست پیدا کنیم .

همچنین نصیریان، معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل درخصوص حق ثبت مدارس هیأت امنایی اظهار داشت: با توجه به مصوبه مدارس هیأت امنایی اخذ حق ثبت مدارس فوق صرفا پس از تشکیل انجمن اولیا و مصوب کردن آنها امکان پذیر است، لذا در موعد ثبت نام اخذ هرگونه وجهی در این خصوص ممنوع است .

وی افزود: همچنین برگزاری کلاسهای فوق برنامه در مدارس اختیاری بوده و ملزم کردن دانش آموزان و اولیا در موعد ثبت نام و پس از آن به شرکت در کلاسهای فوق برنامه به صورت اجباری و اخذ وجوه آن ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار