مصطفی عابدی :

قیام پانزده خرداد، مبدا نهضت اسلامی ایران است

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پروش مازندران در سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آنرا ، مبدا نهضت اسلامی ایران دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۴۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
قیام پانزده خرداد، مبدا نهضت اسلامی ایران است

متن پیام مصطفی عابدی به این شرح است.

با فرا رسیدن پانزده خرداد، خاطره غم‌انگیز و حماسه آفرین تجدید شد و یقین وافر دارم که جامعه فرهنگی استان لاله خیز مازندران، سال روز پانزده خرداد را که یوم‌الله است، زنده نگه می دارند. پانزده خرداد ۱۳۴۲، مبدا نهضت اسلامی ایران است، در این روز اسطوره قدرت ستمشاهی را در هم شکست و افسانه ها و افسون ها را باطل کرد. چرا که همه دانش آموزان و فرهنگیان بر این باورند که قیام پانزده خرداد برای احیای اسلام ناب محمدی (ص) بود. هرچند مصیبتی برای ملت ما بود ولی مبدا جنبش و استقلال و آزادی برای همه بود در حقیقت دستاورد نهضت پانزده خرداد ۴۲ پیروزی بیست و دوم بهمن ۵۷ بود. اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ رقم خورد.
این یک حقیقت است که موج خرداد در هیچگاه و در هیچ دورانی از جوش و خروش نمی افتد و هیچ زمانی شعله های سرکش این حرکت انقلابی و جهادی فرو نخواهد نشست زیرا آرمانهای یک ملت بزرگ و شجاع، همیشه و در همه اعصار در قالب یک اجتماع حقیقت طلبانه متجلی خواهد شد تا این امانت الهی به دستان مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رسانده شود. جامعه فرهنگی در فرهنگ جهاد تبیین باید بداند که آنچه در قیام حماس انگیز خرداد ۴۲ از اهمیت و اعتبار بسزایی برخوردار است حفظ وحدت کلمه یکپارچگی و بیداری ملتی بود که با وجود فشارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با اراده قوی و مصمم، گوش به فرمان رهبرشان حرکت کردند و با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.
آموزش و پرورش مازندران با الهام از قیام پازده خرداد جهاد فرهنگی و آموزشی را آغاز نموده تا فرزندان امام عصر و زمانش را به سوی حیات طیبه رهنمون کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار