معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا؛

ابلاغ طرح جامع ساماندهی املاک شهرداری تهران؛ املاک سند دار افزایش می‌یابد

تهران (پانا) - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از ابلاغ طرح جامع ساماندهی املاک شهرداری به مناطق 22 گانه خبر داد و گفت تا پایان سال میزان املاکی که سند تک برگ دارند افزایش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ طرح جامع ساماندهی املاک شهرداری تهران؛ املاک سند دار افزایش می‌یابد

ابوالفضل فلاح در گفت‌وگو با پانا با اشاره به سند دار شدن اسناد املاک شهرداری تهران گفت: «‌قبل از اینکه مدیریت شهری جدید در شهرداری مستقر شود، حدود ۵ تا ۶ درصد املاک شهرداری دارای سند تک برگی بودند که در این مدت میزان املاک سند دار شده به 10 مورد رسیدند.»

وی ادامه داد: «‌حسن سند تک برگ این است که چون سامانه‌ای می‌شود قابلیت جعل و دستکاری ندارد. در حال تفاهم با سازمان ثبت اسناد و املاک هستیم تا سرعت عمل بالا برود. تعداد زیادی اسناد برای تک برگی شدن ارسال شده است اما هنوز به عدد مناسبی نرسیدیم و باید تلاش کنیم بیشتر شود.»

معاون شهردار تهران درخصوص اینکه گفته شده 90 درصد املاک شهرداری در معرض تهدید هستند، گفت:‌ «‌منظور از تهدید این است که در سند دفترچه‌ای امکان جعل وجود دارد و برای همین است که سازمان ثبت می‌گوید همه سندها باید تک برگ شوند. آنهایی که سند ندارند یک تهدید جدی‌تر هستند و آنهایی که قول نامه‌ای هستند و معارض دارند هم به همین صورت، طرح جامعی از ستاد ساماندهی به همه مناطق ابلاغ کردیم.»

وی خاطرنشان کرد: «‌ستاد مرکزی برای شناسایی املاک و دنبال کردن تک برگ شدن سندهای املاک شکل گرفته است. این روالی بوده که شهرداری سالیان سال داشته و به تک برگ شدن سندهای املاک شهرداری بی‌توجهی شده است.»

فلاح اظهار امیدواری کرد با ساختاری که ایجاد شده املاک همه مناطق شناسایی و اسناد تک برگی آن تعیین تکلیف شود و تا پایان سال به حد معقولی برسد زیرا در مدت کوتاه این مساله حل نمی‌شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که با وجود نداشتن سند عرضه املاک شهرداری در بورس با چالش روبه‌رو نمی‌شود، گفت: «‌‌این برای عرضه املاک در بورس مشکل ایجاد نمی‌کند و مانع نیست. ما روی املاکی کار می‌کنیم که سند تک برگ دارند. بسیاری از سندها املاک فضای عمومی هستند مثل پارک‌‌ها، معابر و اتوبان‌ها که شهرداری آنها را از مردم خریده و بعد منتقل شده است. همه اسناد ما قابلیت مولدسازی ندارند و بخشی از آنها این قابلیت را دارند و اولویت، بخشی است که این قابلیت را دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار