رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

اجرای پایلوت طرح مقابله با ریزگردها در سوریه؛ شروع همکاری عملیاتی ایران و عراق از 21 تیر

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای پایلوت طرح مقابله با ریزگردها در دیرالزور سوریه خبر داد و گفت 21 تیر امسال تفاهم‌نامه همکاری ایران و عراق برای مقابله با ریزگردها در عراق امضا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پایلوت طرح مقابله با ریزگردها در سوریه؛ شروع همکاری عملیاتی ایران و عراق از 21 تیر

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اهمیت و نتیجه رایزنی در عراق و سوریه برای رفع معضل ریزگردها اظهار کرد: «سفر ما به کشورهای اصلی بود که به عنوان منشا ریزگردها شناخته می‌شوند. در کشور عراق نشست بسیار مفصلی با وزرای کشاورزی، امور خارجه، کشور، منابع آبی و محیط زیست و نهایتا نخست وزیر عراق داشتیم و همه به اتفاق درباره ابتکار جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نظر واحد داشتند که یک همسویی ایجاد کنیم و این مشکل برطرف شود.»

وی افزود: «قرار شد تفاهم‌نامه‌ای 21 تیرماه امضا شود. بحث کارشناسی خوبی انجام شد و باید از این به بعد حوزه عملیاتی آن نیز فعال شود.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: «در کشور سوریه تفاهم‌نامه خوب و رو به جلویی امضا شد. به صورت پایلوت در شهر دیرالزور این کار انجام می‌شود. قرار شد نشست همتایان دو کشور و دستگاه‌های که مسئول حوزه ریزگردها هستند برگزار شود و در عین حال نشست‌های کارشناسی هم انجام شد.»

سلاجقه خبر داد: «ماحصل اتفاق را خوب ارزیابی می‌کنم و این رویکرد در حال اتفاف است که در منطقه انجام شود و امیدوارم سفرهای دیگری هم به دیگر کشورها نیز داشته باشیم و بتوانیم 21 تیرماه میوه این اقدام را برای کاهش ریزگردها در کشور بچینیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار