تنفس هوای مطلوب در پایتخت

تهران (پانا) - براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز ( ۱۱ خرداد‌) با وجود اینکه کیفیت هوای تهران در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته اما میانگین این شاخص هم اکنون در شرایط «قابل قبول» است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تنفس هوای مطلوب در پایتخت

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «NO۲» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۱۱ خرداد ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، اگرچه احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات بعدازظهر می‌تواند کاهش کیفیت هوا را به‌ دنبال داشته باشد. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار می‌گیرد.

کاهش تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۱۲ خرداد ماه) پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و آغاز تردد خودروها منجر به افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

افزایش تدریجی تندی باد در طول روز، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم می‌کند، با این‌حال با افزایش دما در ساعات بعدازظهر، تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق دور از انتظار نیست همچنین با وزش باد مؤثر و گاهی نسبتاً شدید تا ساعات پایانی پنجشنبه، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار