مدیرکل اموزش و پرورش در نشست مطالبه گری با دانشجویان مطرح کرد

باید از توانایی و ظرفیت دانشجویان در راستای رشد و توانایی کشور استفاده شود

یاسوج پانا) - در نشست مطالبه گری دانشجویی رییس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد به اتفاق تعدادی از دانشجویان و نماینده مقام معظم رهبری در سالن شهید ایزدپناه در نشستی با مدیرکل و معاونین اموزش و پرورش استان شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
باید از توانایی و ظرفیت دانشجویان در راستای رشد و توانایی کشور استفاده شود

در این جلسه نخبگان دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و دینی دانشجویی، بسیج دانشجویی و تعدادی از مدیران معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه یاسوج حضور داشتند.

از دیگر موارد کلیدی دراین جلسه توجه به وضعیت دانشجویان فرهنگیان، افزایش امید در میان آنها، توزیع منابع و عدالت اموزشی ، بهبود فضاهای فرهنگی در دانشگاه و شفافیت مالی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش در این نشست عنوان کرد: اگر نبض دانشجو را ببینیم همیشه جامعه ایده آل است و مطالبه‌گری هدفمند باعث حل مشکلات در ساحات مختلف در جامعه می‌شود و متناسب با دانشجو وضعیت ان را رقم بزند .

حسنعلی عزت خواه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های مقام معظم رهبری در این بیانیه توجه به علم و پژوهش است.

مدیرکل اموزش و پرورش گفت: نباید دانشجو ها را پشت سوال پنهان کنیم بلکه از توانایی و ظرفیت انان در راستای رشد و توانایی کشور استفاده شود .

مطالبات دانشجویان از مسئولان اموزش و پرورش

مسئول آموزش گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان فعالیت های دانشجویان فرهنگی در مناطق محروم با رویکرد آموزش را مهم برشمرد و افزود: از تمام شهرستان های استان دانشجو معلمان را فرستادیم تا شیوه صحیح مشابه را از تهران بیاموزند و سپس در شهرستان کار گروه تشکیل داده و به اموزش و مشاوره رایگان بپردازند ولی از اموزش و پرورش انتظار داریم که با تخصیص یک مکان‌ برای فعالیت‌های این کلاس ها، جایگاه انها را بیش از پیش تقویت کنند.

محمدصالح بهمنیاری با تاکید بر آموزش بیش از سیصد دانش اموز کم برخوردار در مرکز استان بیان کرد: ماهانه بیش از ده هزار ساعت تدریس برای سیصد دانش اموز فقیر در حاشیه شهر ارائه دادیم و همه این فعالیت ها بدون هیچ چشم داشتی ، از جیب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انجام شد .

وی گفت: ارتقای فرهنگ در مناطق حاشیه ای از مباحث جدی و اسیب پذیر بدنه اموزش و پرورش است و باید از بروز مشکلات جلوگیری کنیم و کاهش این آسیب ها نیازمند همکاری و تعامل همه ادارات ذیربط است.

مجتبی طاهری نیا ، مسئول مطالبه گری و گفتمان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز معیشت معلمان را از دغدغه های انان بیان کرد و افزود: عشق به شغل معلم سبب شد تا معلم عشایر با حقوق اندک، به رسالت خود ادامه دهد ولی میزان درآمد آنها که نقش مهمی در اثرگذاری آموزشی، تربیتی و فرهنگی آنها دارد، همواره مورد غفلت قرار گرفته و توقع افزایش مداوم کیفیت آموزشی، آن هم در تنگناهای معیشتی روزافزون توقع بجایی از پاسداران واقعی « و القلم و مایسطرون» نیست.

مسئول مطالبه گری و گفتمان بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: امروز یکی از مهمترین مسائل ما، مبارزه با فساد است و سیاست فساد ستیزی در دولت سیزدهم امری جدی است ولی صحبت های در این باره نتیجه مطلوبی نداشته اند.

امیرحسین دهبان نژاد ضرورت تفکیک معلمان را در مدارس مهم دانست و افزود: تفکیک جنسیتی معلمان برای تمام مدارس لازم الاجراست و تنها در شرایطی مدارس می‌توانند از معلم مرد در مدرسه دخترانه استفاده کنند که منطقه صعب العبور باشد یا معلم زن توانمند نداشته باشیم .

وی گفت: ساحات شش گانه تربیتی سند تحول همچون ساحت تربیتی اعتقادی، اقتصادی، علمی و فناوری ، اجتماعی و سیاسی ، زیستی و بدنی و زیبایی‌شناختی و هنری در مدارس بررسی شود و کارگاه های آموزشی برای معلمان برگزار گردد تا کیفیت آموزش رشد پیدا کند.

مدیرکل اموزش و پرورش استان همکاری سایر نهادها و سازمان ها با آموزش و پرورش برای پاسخ به مطالبات دانشجویان را زمینه تحقق اهداف بیان کرد و افزود: اداره آموزش و پرورش نیاز به همراهی و همدلی در همه ظرفیت ها دارد که بتواند به نحو احسن ضرورت ها و نیازهای واقعی جامعه هدف خود را بشناسد و به سوی اهداف سند تحول بنیادین گام بردارد.

وی اظهار کرد: ادارات و سازمان ها در جهت رفع موانع و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و مبارزه با فساد از ظرفیت خوب دانشجویی استان استفاده و تعامل و همکاری مطلوب و سازنده ای با آنان در زمینه مطالبه گری صحیح داشته باشند تا به مطالبات مهم انان پاسخ داده شود.

*خبرنگار: محمدصادق بهرامی پور*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار