در شصت و ششمین جلسه شورا صورت گرفت:

اعلام رای باغ برای دو پرونده پلاک ثبتی در پایتخت

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی سه پرونده پلاک ثبتی رای به باغ بودن دو پرونده دادند.

کد مطلب: ۱۲۸۳۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام رای باغ برای دو پرونده پلاک ثبتی در پایتخت

در شصت و ششمین جلسه شورا سه مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی اعضا قرار گرفت که اولین پرونده متعلق به ملکی در منطقه 4 با مساحت هزار متر مربع بود که کاربری قدیم آن فضای سبز بوده و سند آن دایر مشجر بوده و عکس های هوایی نشان می دهد که تفکیک شده از یک فضای بزرگتر است.

لذا کمیسیون آن ملک را باغ دانست و نظر کمیسیون نیز با 16 رای موافق تصویب شد.

بر اساس این گزارش پلاک بعدی به مساحت 1514 متر مربع بود که در سند آن (یک قطعه زمین بیدستان) آمده است و لذا کمیسیون آن را باغ دانست و در اینجا نیز نظر کمیسیون با 17 رای موافق تصویب شد.

اما پلاک آخر واقع در بلوار ارتش به مساحت 1811 متر بود که در سند آن عبارت یک قطعه زمین مشجر مزروعی آمده بود و کمیسیون آن را نیز باغ دانست.

نرجس سلیمانی طی تذکری گفت: این ملک پایان کار معتبر و 44 درصد سطح اشغال و سند رسمی دارد و لذا نمی توان آن را باغ شمرد.

مهدی بابایی نیز در مخالفت اظهار داشت: این ملک 54 سال پیش باغ بوده اما حالا فاقد حدنصاب درختان است و عکس هوایی آن نیز ساختمان را نشان می دهد، لذا باغ نیست.

مهدی پیرهادی نیز گفت: سطح اشغال ساختمانی این ملک 44 درصد از مساحت سند است و بیشترین تعداد درختان آن 12 اصله است و بنابراین نمی توان آن را باغ شمرد.

حجت الاسلام سید محمد اقامیری نیز اظهار داشت: عمر مفید یک درخت 20 الی 30 سال درحالی که سند این ملک متعلق به بیش از 50 سال پیش است و طبیعیست که امروزه باغ نباشد.

درنتیجه اعضا با نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن مخالفت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار