کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن:

ضرورت طرح مصباح‌الهدی در جهت ترویج امام‌شناسی و‌ شناخت اهل بیت در مدارس

رودهن(پانا)- کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن، طرح مصباح‌الهدی در آموزش و پرورش و مدارس را کارگاهی آموزشی و معنوی در جهت شناخت و ترویج فرهنگ و‌سیره اهل بیت و ائمه اطهار، معرفی کرد که بسیار تاثیر گذار و مفید است.

لینک کوتاه کپی شد
ضرورت طرح مصباح‌الهدی در جهت ترویج امام‌شناسی و‌ شناخت اهل بیت در مدارس

زینب اشکور‌کیایی کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن در گفتگو با پانا پیرامون طرح مصباح‌الهدی گفت:« طرح مصباح‌الهدی هر سال زندگی و سیره یکی از معصومین و‌اهل بیت را جهت فرایند اجرایی و اقدام فرهنگی در مدارس توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت کشوری مدنظر قرار می‌دهد، امسال نیز در هفتمین دوره برگزاری این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، سیره زندگی حضرت زهرا(س) مقرر شده بود و در دستور کار اجرایی قرار گرفته بود.»

در ادامه اذعان کرد: «در رودهن، افتتاحیه این طرح را همزمان با میلاد رسول اکرم(ص)، در مدرسه متوسطه اول آزاده، با حضور امام جمعه رودهن و مهمانان برگزار کردیم و آغاز به کار این طرح در تمامی مدارس اعلام و به اطلاع همکاران رسید تا زمینه‌ها و بسترهای لازم را برای اجرای هرچه بهتر این طرح در مدارس فراهم کنند که مربیان و‌معاونین پرورشی در سطح منطقه بسیار در این زمینه فعالیت کردند و در نهایت امر اختتامیه این طرح همزمان با عید سعید فطر اعلام شد.»

وی افزود: «همکاران و‌ دانش‌آموزان در رودهن در این طرح بسیار فعالیت و‌ مشارکت داشتند و در زمینه‌های نقاشی، پاکدست، هنرهای تجسمی، فیلم و دیگر قالب‌ها به ارائه اثر پرداختند. که خانم نسرین‌سادات طهوری مدیر مدرسه آزاده در مسابقه مجازی کتاب کوثر جاودان و دانش‌آموز فاطمه امیدی موفق به کسب رتبه برتر و باعث درخشش طرح مصباح المهدی در منطقه رودهن شدند از این دو فرد توسط معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و‌پرورش رودهن همچنین تقدیر و تشکر شد.»

کیایی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش بیان کرد:« امسال این طرح‌ با مزین شدن به نام خانم فاطمه زهرا(س)، رنگ و بوی زیبا و‌ معنوی به خود گرفته بود آشنایی و شرح و بسط زندگی بانویی که نقطه عطف دو‌جهان است، خودش تکمیل کننده انسانیت کامل و تعالی و‌کمال است و قطعا اگر اقدامات فرهنگی و تربیتی متناسب و با مقتضیات سنی و شخصیتی هر دوره تحصیلی، پیرامون این موضوع به دانش‌آموزان ارائه شود، طرحی که برگرفته از سیره حضرت فاطمه باشد، قاب کامل موفقیت و محقق شدن اهداف تربیتی، انسانی و‌معنوی بر سرلوحه نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.»

کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن در پایان تصریح کرد:« طرح مصباح الهدی همان ‌طور که در بطن و‌ معنای آن نمایان است مصداق چراغ‌های روشنایی مسیر هدایت و روشنگری است؛ دانش‌آموزان ما در مدارس ضمن تمامی مسائل آموزشی سیر معنوی و تکمیلی خود را در مسیر کمال باید طی کنند. لازم است امامان و بزرگان ما سرلوحه و هدایت‌گر این مسیر و‌منجی باشند و‌نقش‌شان بیش از بیش برای کودکان و‌نوجوانان در مدارس شرح و بسط داده شود و‌دانش‌آموزان هم برای شناخت بهتر و نزدیکی، با انجام اقداماتی، این مسیر تربیتی و‌معنوی را برای خود هموارتر و‌ مستقیم‌تر کنند تا بعچه ارزش‌های والای انسانی دست یابند.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار