نماینده ولی فقیه در استان مازندران :

امروز جهاد کشاورزی دو مأموریت مهم دارد

ساری(پانا) - آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم یادواره ۱۰ تن از شهدای سنگرسازان بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی مازندران در عملیات بیت المقدس سال ۶۱ که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد از دو مأموریت مهم این سازمان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۸۲۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
امروز جهاد کشاورزی دو مأموریت مهم دارد

آیت الله محمدباقر لائینی اظهار کرد: ۵۷۴ روز خرمشهر ما خونین بود اما رزمندگان عزیز توانستند دوباره خرمشهر را آزاد کنند.
سازمان جهاد سازندگی در دفاع مقدس نقش بسزایی داشت و ۶۲ هزار اعزام به جبهه و ۴۰۰ جانباز و ۱۶۹ شهید داد؛ این آمار و ارقام غرور برانگیز است.

وی افزود : جهاد سازندگی دو نقش بزرگ را ایفا کرد: یکی سازندگی کشور ( تمام آنچه در روستاها و دهستان‌ها انجام شده نظیر آب ، برق ، حمام ، بهداشت ، جاده) به برکت جهاد سازندگی و تلاش عاشقانه و شبانه روزی بچه های جهادی آن روز، ملت ایران این خاطره شیرین را هیچ وقت فراموش نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان کرد: بنده به آیت‌الله رئیسی هم گفتم دوباره باید جهاد سازندگی احیا بشود، برای تکمیل آن سازندگی هایی که آن روز انجام شد؛ جهاد سازندگی جدیدی باید شکل بگیرد که آن خدمات را ترمیم کند. خدمت دیگرش خدمت در جبهه های دفاع مقدس که به حق سنگرسازان بی سنگر نامگذاری شده، این طور بود که برای رزمندگان سنگر ساختند و خودشان سنگری نداشتند. در برابر آتش مستقیم و تیر مستقیم دشمنان مشغول به سنگر سازی بودند. این دو خدمت بزرگ و برجسته جهاد سازندگی آن روز بود.

وی ادامه داد: امروز هم جهاد کشاورزی دو ماموریت بزرگ برعهده دارد یکی عملیاتی کردن نام و شعار سال و دانش بنیان کردن کشاورزی و حوزه کشاورزی زیرا مقام معظم رهبری غیر از پیام سال و پیام نوروزی که روز اول فروردین مفصل صحبت کردند و نام جهاد کشاورزی را آوردند، از ضعف دانش بنیان در حوزه جهاد کشاورزی هم گلایه کردند.

نماینده ولی فقیه گفت: ما در حوزه جهاد کشاورزی به دانش بنیان شدن توجه نکردیم و امسال این رسالت و وظیفه مهم به جهاد کشاورزی در حوزه دانش بنیان کردن جهاد کشاورزی و سازمان های تابع محول می شود. ماموریت دوم جهاد کشاورزی امسال با همین بحث هدفمند شدن یارانه ها همراه خواهد بود. بار اصلی این جراحی اقتصادی و تحول اقتصادی بر دوش این عزیزان و بزرگواران است.

محمد باقر محمدی لائینی در پایان اظهار کرد: میدان عملیات اقتصادی جهاد کشاورزی است که باید توی این زمینه هم توفیقاتی داشته باشد. ظرفیت تولید مازندران برای کالاهای اساسی در حوزه کشاورزی بسیار ظرفیت بالایی است.
اقتصاد ایران نیاز به یک تحول دارد و باید این تحول انجام شود.

خبرنگار: امیر علی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار