نماینده مردم شیراز در گفت‌وگو با پانا؛

تحرکات خوب منطقه‌ای وجه افتراق دولت سیزدهم با دولت قبل است

عمان از دیرباز تاکنون ارتباطات خوبی با ایران داشته است/ سفر آیت الله رئیسی به عمان حوزه‌های همکاری بین ایران و عمان را تقویت خواهد کرد

تهران (پانا) - نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه‌های همکاری مشترک زیادی بین ایران و عمان وجود دارد گفت که سفر آیت الله رئیسی به مسقط می‌تواند تقویت‌کننده ارتباطات و همکاری‌های بین دو کشور باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تحرکات خوب منطقه‌ای وجه افتراق دولت سیزدهم با دولت قبل است

جعفر قادری در گفت‌وگو با پانا درباره سفر آیت الله رئیسی به کشور عمان اظهار داشت: «یکی از نقاط افتراق دولت فعلی با دولت قبل این است که تحرکات منطقه‌ای خوبی را دارد. همانطور که به ارتباطات و تعاملات درونی توجه دارد همانطور هم به تحرکات و تعاملات و ارتباطات بیرونی نیز توجه می‌کند و ارتباط با کشورهای مطنقه جزو اولویت‌های دولت است.»

وی با بیان اینکه باید این تعاملات به شکل گسترده‌ای توسعه پیدا کرده و دولت بتواند از ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای نهایت استفاده را بکند، افزود: «‌در همین راستا ارتباطات و تعاملاتی با عربستان و نیز تعاملات خوبی با عراق، افغانستان و پاکستان و ... در جریان است.»

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: «در میان کشورهای همسایه کشور عمان از دیرباز تاکنون ارتباطات خوبی با ایران داشته است چه در زمان سلطان قابوس و چه پس از آن. ایرانیان زیادی در آن کشور حضور دارند. ما ارتباطات دریایی خوبی داریم. بحث انتقال گاز به عمان و ارتباطات و تعاملات تجاری و صنعتی مطرح بوده است؛ حوزه‌های مشترک زیادی که این سفر می‌تواند تقویت‌کننده این ارتباطات و این رفت و آمدها شود.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «ما حتی کشورهایی که کمتر هم زمینه همکاری وجود داشته باشد رئیس‌جمهور و دولت باید در آن کشورها حضور پیدا کنند و از این طریق خیلی از مسائل و مشکلات ما قابل حل است. نزدیکی و قرابت کاری که بین ما و قطر وجود دارد و نیز می‌توانیم ارتباطات خوبی با کویت برقرار کنیم. رفت و آمدهایی که بین ایران و روسیه انجام شد و همینطور بین ایران و کشورهای آسیای میانه.»

قادری تصریح کرد: «ما باید این ارتباطات را توسعه دهیم و از این طریق بتوانیم هم مشکلات خود و هم منطقه را حل کنیم و من مطمئنم در این رفت و آمدها چیزی نه تنها از ما کم نخواهد شد بلکه خیلی از مشکلات ما و دوستان ما و منطقه به طور کلی حل خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار