مدیرآموزش وپرورش دماوند:

ضرورت توجه به پهلوان‌پروری مطابق با فرهنگ ملی ومذهبی بر قهرمان‌پروری

دماوند(پانا)- مدیر آموزش و پرورش دماوند در همایش تجلیل از همکاران تربیت بدنی بر اهمیت پهلوان‌پروری مطابق با فرهنگ ملی ومذهبی تاکید کرد و گفت مسئولیت ما در قبال هدایت نسل آینده‌ساز، ارتقای سطح سلامتی و روانی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به پهلوان‌پروری مطابق با فرهنگ ملی ومذهبی بر قهرمان‌پروری

زهرا طاولی مدیر آموزش و پرورش دماوند در همایش تجلیل از همکاران حوزه تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد: مجموعه فعالیت‌های جسمانی و روانی که باعث سلامتی ونشاط می‌شود از عمده‌ترین ثمره پرداختن به ورزش واهمیت درس تربیت بدنی است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: زمانی می‌توانیم دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که متصل به حیات طیبه باشند که علاوه بر اهمیت بر سطوح مختلف آموزشی به ابعاد تربیت روحی‌وروانی آن‌ها نیز توجه نماییم.

وی برتری پهلوان‌پروی را بر قهرمان‌پروی والاتر برشمرد و بیان کرد: اخلاق در ورزش در کشور ما فراتر از آن چیزی است که در دنیا به عنوان اخلاق ورزشی تلقی می شود چرا که ما در جامعه ورزشی کشور واژه‌ای به نام پهلوانی داریم که انسانهایی وارسته و الگویی چون جهان پهلوان تختی، داستان‌ها و روایت‌هایی مانند شاهنامه فردوسی که اسطوره‌هایی از درون آن برخاسته‌اند داریم که حاکی از تربیت جسم وروح در کنار یکدیگر می‌باشد.

طاولی با توجه به مسئولیت مربیان تربیت بدنی، در بحث استعدادیابی ونخبه‌پروری اذعان کرد: نخبه‌یابی را باید به عنوان بخشی از پرورش استعدادهای ورزشی در نظر گرفت و اجرا کرد استعدادیابی باید به طور بسیار دقیق برنامه ریزی شود و ازآزادی‌عمل و شرایط فیزیکی حاکم در کلاس‌های تربیت‌بدنی باید استفاده صحیح انجام گیرد و مهارت وتوانمندی لازم را کسب کنیم تا بتوانیم شناسایی لازم را انجام دهیم.

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار