خاندوزی در جمع خبرنگاران خبر داد:

500 هزار نفر برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردند

‌احتمالا در پایان خرداد یا اوایل تیر‌ گزارش کاملی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ارائه و پس از تایید و تصویب مجلس شورای اسلامی در کل کشور اجرایی می‌شود‌

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد و دارایی ‌گفت برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده، از روز گذشته تاکنون ۵۰۰ هزار نفر به‌ سامانه مراجعه کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۰۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
500 هزار نفر برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردند

احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران‌‌ در خصوص سامانه رفاه ایرانیان، اظهار کرد: استحقاق سنجی سالها است از وظایف وزارت کار است. در مترقی‌ترین نظام های اقتصادی هم ممکن است اطلاعات به صورت بر خط ثبت نشده باشد. ایراد سامانه رفاه ایرانیان هم طبیعی است.

وی افزود: به دلایل دیگر نیز امکان اینکه سامانه رفاه ایرانیان با ایراداتی مواجه است، وجود دارد. مهلت یک ماهه که رییس‌جمهور به وزیر رفاه داد، به همین خاطر است که اگر‌ اطلاعاتی وجود دارد که ثبت نشده یا مراوداتی بین مردم هست که در سامانه ثبت نشده، ساماندهی شود. این افراد توضیحات خواهند داد و این موضوعی است که یک ماه آینده وزارت رفاه باید ساماندهی کند.

وی در رابطه با دهک‌بندی یارانه‌ها و حذف یارانه به دلیل احتساب درآمد فرزندان خانوار اضافه کرد: این مورد جزء موارد اعتراضی چند روز اخیر است. علی رغم اطلاعات اقتصادی خانوارها در طول سالهای اخیر، تفکیک اعضای خانوار صورت نگرفته بود. مقرر شد سازمان هدفمندی یارانه‌ها از روز گذشته خانواده‌هایی که مشمول نبودند یا در دولت قبل مستحق دریافت یارانه نبودند مورد توجه قرار دهد.

خاندوزی گفت: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از روز گذشته از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شده است.

وزیر اقتصاد دارایی گفت: برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده تاکنون ۵۰۰ هزار نفر به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام کردند.

وی افزود: وزارت تعاون هم در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام داده است البته این بدان معنا نیست که ایرادی وجود نداشته باشد اما با فرصت یک ماهه برای بررسی دهک‌ها این خطا برطرف می‌شود.

خاندوزی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک نیز افزود: به دلیل ناآشنایی احتمالی جامعه با شیوه کالابرگ الکترونیکی، یارانه‌ها فعلا به صورت قدیم یعنی واریز وجه به حساب مردم انجام می‌شود.

وی گفت: به کلیه دستگاه‌های مرتبط با این طرح مانند وزارت بهداشت، اقتصاد و دارایی و کشور که با مساله کالاهای اساسی از جمله نان و دارو مرتبط هستند ۲ ماه فرصت داده شده تا درباره اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی اقدام و اشکالات و ایرادات اجرایی را رفع کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه قطع حمایت از اقشار مختلف جامعه صحیح نیست، گفت: شیوه کالابرگ الکترونیکی به این دلیل که ممکن بود به علت ناآشنایی، برای فعالان اقتصادی و کاربران عادی سردرگمی ایجاد کند فعلا اجرایی نشده است.

خاندوزی گفت: احتمالا در پایان خرداد یا اوایل تیرماه گزارش کاملی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ارائه و پس از تایید و تصویب مجلس شورای اسلامی در کل کشور اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار