معاون پرورشی هنرستان علم و صنعت شهرری:

کیفیت‌بخشی با مسئولیت‌پذیری دانش‌آموز همراه است

شهرری(پانا)- معاون پرورشی هنرستان علم و صنعت آموزش و پرورش ناحیه یک ری در نشست پژوهشی معلمین پژوهنده برتر، گفت: کیفیت‌بخشی با مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان همراه است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی با مسئولیت‌پذیری دانش‌آموز همراه است

علی کرمی، معاون پرورشی هنرستان علم و صنعت شهرری، در نشست پژوهشی معلمین پژوهنده برتر، اظهارکرد: چهار هدف نسبت به مطرح شدن اقدام‌پژوهی وجود دارد‌ که این اهداف، نتیجه‌ نهایی اعلام شده توسط همکاران ما در مدرسه است؛ اولویت اول بدین شکل است که قبل از هر جلسه اقدام‌پژوهی‌ می‌بایست نظر دانش‌آموزان را اولویت قرار دهیم، در اولویت‌ دوم به نظرات اولیای دانش‌آموزان می‌پردازیم؛ برای مثال وقتی قرار است جلسه‌ای مانند جلسه‌ امروز با موضوع کیفیت‌بخشی برای اولیا و مربیان ترتیب دهیم حتما قبل از جلسه نظرات اولیا را در رابطه با تشکیل جلسه می‌گیریم جمعآوری می‌کنیم.

وی ادامه داد: کیفیت‌بخشی با مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان همراه است؛ هدف سوم هم‌سو شدن با شیوه‌های آموزش‌وپرورش است؛ زمانیکه جلسه‌ای با موضوع کیفیت‌بخشی داریم این موضوع را بررسی می‌کنیم که آیا آموزش‌ و‌ پرورش در رابطه با این موضوع شیوه‌نامه‌ای فرستاده است، که اگر آموزش‌ و‌ پرورش شیوه‌نامه‌ای با توجه به موضوع فرستاده است، طبق آن عمل کنیم.

کرمی مطرح کرد: هدف آخر استفاده از تجربه‌ دانش‌آموزان با توجه به مهارت آن‌ها است؛ سنجش مهارت دانش‌آموزان امر مهمی محسوب می‌شود و خود دانش‌آموز است که باید مسئول باشد؛ به عنوان مثال میخواهیم برنامه‌ای داشته باشیم با موضوع تقدیر و تشکر از کسانی که در مسابقات منطقه‌ای رتبه‌ کسب کرده‌‌اند، دانش‌آموز باید بتواند در رابطه با چگونگی برگزاری، کارهای انجام شده و همینطور بازخوردهای دریافتی، نظر دهد.

معاون پرورشی هنرستان علم و صنعت، بیان کرد: در جلسه‌ای که با اولیا داشتیم و چهار هدف را به آن‌ها گفتیم، سپس به ترتیب با شورای دانش‌آموزی، شورای دبیران، شورای مدرسه و همچنین معلمان در میان گذاشتیم و از آن‌ها نیز نظرسنجی کردیم؛ بعد از حدود چهارماه نظرسنجی کردن، نتیجه این جلسات روش پرسش و پاسخ بود.

وی گفت: این چهار هدف تایید شد و تصمیم بر این گرفته شد که اگر می‌خواهیم جلسه‌ای با موضوع کیفیت‌بخشی داشته باشیم، هرچند در سطح اجرا در فضای مدرسه یا سطح بالاتر، این روش موثرترین روش برای اجرا کردن و کیفیت بخشیدن به جلسات است.

خبرنگار دانش‌آموز: راحله بادامیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار