مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

ایجاد رابطه دو سویه میان مدیران و معلمان موجب استفاده مطلوب از ظرفیت مشورتی معلمان است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، هدف از برگزاری جلسه شورای معاونین در مدرسه را اقدامی در جهت ایجاد همدلی و همفکری بیشتر همراه با ارتباطی دو سویه میان مدیران با مدارس و معلمین دانست تا ضمن زمینه‌سازی و ایجاد شرایط برای ارتقا و رشد همه‌جانبه تعلیم و تربیت، بیش از پیش از خرد جمعی و همفکری صاحبان اصلی علم و فرهنگ استفاده شود.

کد مطلب: ۱۲۷۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد رابطه دو سویه میان مدیران و معلمان موجب استفاده مطلوب از ظرفیت مشورتی معلمان است

به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، جلسه اعضای شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در مدرسه مکتب الزهرا(س) منطقه ١۴ برگزار شد. علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در این نشست که با حضور همکاران و معلمان تهرانی همراه بود، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به جامعه فرهنگیان، به ویژه معلمان مدرسه مکتب الزهرا (س)، هدف از برگزاری جلسه شورای معاونین در مدرسه را اقدامی در جهت ایجاد همدلی و همفکری بیشتر همراه با ارتباطی دو سویه میان مدیران با مدارس و معلمین دانست تا ضمن زمینه سازی و ایجاد شرایط برای ارتقا و رشد همه جانبه تعلیم و تربیت، بیش از پیش از خرد جمعی و همفکری صاحبان اصلی علم و فرهنگ استفاده شود.

کریمیان در این جلسه ابراز امیدواری کرد این اقدام از سوی مدیران مناطق نیز برای برگزاری شورای معاونین در مدارس با هدف ارتقاء سطح آگاهی و ایجاد ارتباطات بیشتر دو سویه و سازنده تر همراه با کشف خلاقیت ها و توانایی های موجود در بین معلمان فرهیخته شهر تهران انجام شود.

وی استمرار این حرکت را فعالیتی در راستای تبیین اهداف و دستاوردها و اقدامی برای رفع موانع و بهبود شرایط آموزشی و تربیتی در سنگر مدرسه به عنوان خط مقدم آموزش تلقی کرد و حامل این پیام دانست که بروز و ظهور تصمیمات آموزش و پرورش، باید با استفاده از ظرفیت های معلمان فرهیخته به طور ملموس و شایسته در سطح مدرسه مشهود و عینی شود، بنابراین حضور مدیران در مدارس و شنیدن نقطه نظرات معلمان عزیز و عوامل اجرایی مدرسه در پیشبرد هرچه مطلوب تر برنامه ها و اهداف نظام تعلیم و تربیت نقش بسزایی دارد.

کریمیان با اشاره به بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری در شهر تهران که با همراهی و همدلی خانواده ها و معلمان و تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت در سطحی با کیفیت مطلوب انجام شد افزود: دستگاه تعلیم و تربیت درصدد است تا با ایجاد بسترهای مناسب؛ خدمات شایسته و درخور برای ارائه به دانش آموزان و فرهنگیان داشته باشد و برای این منظور، فعالیت های خاصی برای مدارس در زمینه جبران عقب ماندگی های تحصیلی ناشی از دوران کرونا؛ تصویب شده است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در بین مناطق تهران به خصوص در منطقه ١۴ به خاطر نگاه فاخر مسئولین در جهت احیاء و بهسازی اردوگاه غیرفعال گفت: کارگروه توسعه، احیا و بهسازی اردوگاه‌ها در راستای ایجاد زیرساخت‌های تربیتی در دوران از سرگیری آموزش‌های حضوری؛ اهتمام و توجه ویژه ای به این امر مهم دارد که با انجام سلسه جلسات تخصصی و کاربردی شرایط آماده سازی و بهبود اردوگاه ها را بررسی و میسر کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت فضاهای فرهنگی و تربیتی اردوگاه ها را همسو با اصل تکریم شأن و جایگاه معلمان همراه با، ارائه خدمات با کیفیت و متناسب برای بهره‌مندی هر چه بیشتر مدارس، در برگزاری اردوها و استفاده دانش‌آموزان از فضاهای اردوگاهی، فرهنگی، رفاهی آموزش و پرورش شهر تهران، دانست و اعلام کرد با توجه به اصول سند تحول بنیادین استفاده از اردوگاه ها برای رشد و توسعه دانش همراه با کشف و خلاقیت و ایجاد روحیه شادابی و نشاط و امید آفرینی در نسل آینده ساز ایران دارای اهمیت خاصی است که باید با نگاه ویژه همه مسئولین پیگیری شود و تحقق یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت از ساماندهی نیروی انسانی به عنوان یک اقدام راهبردی، مهم و ویژه برای آموزش و پرورش یاد کرد که می بایست با اجرای صحیح برنامه جامع نیروی انسانی، تحقق یابد.

توجه به نظم در تمام ابعاد اجرایی و عملکردی ستاد و مناطق، تجربه گردانی میان مدیران همتا، بهبود و بهسازی فضاهای آموزشی و.... از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار