آغاز رزمایش جهادگران فاطمی با بیش از 21 هزار نفر در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از آغاز رزمایش جهادگران فاطمی با بیش از 21 هزار نفر در فارس خبر داد و افزود بیش از یک هزار و 123 گروه جهادی در این رزمایش حضور دارند و خدمات مختلف ارائه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۲۷۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رزمایش جهادگران فاطمی با بیش از 21 هزار نفر در فارس

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک بیست و دومین سال تاسیس سازمان بسیج سازندگی، گفت: بسیج سازندگی با هدف محرومیت زدایی از شهرها و سازماندهی و ایجاد بستر برای فعالیت نیروهای داوطلب جوان علاقمند به خدمت‌رسانی به مردم است که محور فعالیت‌ها گروه‌های جهادی است.

وی ادامه داد: در این راستا، امسال همزمان با سالروز تاسیس این سازمان، رزمایش بزرگ فاطمی با بیش از 10 هزار نفر داوطلب را برنامه‌ریزی کرده بودیم که به 21 هزار نفر رسید و از امروز 17 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا 26 اردیبهشت ماه ادامه دارد و بیش از 2 هزار و 229 برنامه از سوی گروه‌های جهادی در این 10 روز اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس افزود: اگرچه این رزمایش برای ٧٠٠ گروه جهادی و ۱۰ هزار نفر طراحی شده بود اما امروز در آغازین روز این رزمایش بیش از یک هزار و 123 گروه جهادی و ۲۱ هزار نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از پیش‌بینی یک‌هزار و ١٠٠ برنامه اجرایی در این ایام خبر داد و افزود: در حال حاضر اعلام آمادگی برای بیش از 2 هزار و 229 برنامه از سوی گروه‌های جهادی در این ١٠ روز شده است.

قزل سفلی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی بهتر به محرومان گفت: شوراهای جهادی و مجمع جهادگران استان از طریق انتخابات، از دل این سازمان تشکیل شده است و این دو مجموعه برای ساماندهی، سازماندهی و بسترسازی گروه‌های جهادی ایجاد شده‌اند.

وی ادامه داد: به منظور پشتیبانی از گروه‌های جهادی نیز ساز و کاری شکل گرفت تا قرارگاه عملیات جهادی در این راستا در قالب جغرافیامحور، محله محور و موضوعی راه اندازی شد.

قزل سفلی از تشکیل قرارگاهی موضوعی از جمله سلامت، آموزش، علمی و فناوری و همچنین قرارگاه‌های عملیاتی جهادی به صورت قشری متشکل از اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان، پزشکان، طلاب و وکلا و حقوقدانان به منظور کمک به محرومان خبر داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با تاکید بر اینکه در این ٢٢ سال، گروه‌های جهادی به تکامل و پویایی خوبی به ویژه پس از پیام رهبری در سال ٩٨ رسیده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ٤٢ هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد افزون از ٤ هزار گروه آن در استان فارس مشغول فعالیت و خدمت هستند.

وی از جمله فعالیت‌های قرارگاه عمرانی را آغاز آبرسانی به ٣٧٠ روستای استان فارس و ساخت مسکن برای ٣ هزار و ٢٠٨ مددجویی کمیته امداد برشمرد و افزود: لایروبی قنوات، کمک به مرمت و بازسازی مدارس، خانه‌های بهداشت، ورود به مباحث اجتماعی با تاکید بر آسیب‌های اجتماعی، درمان اعتیاد، کمک به ازدواج آسان، اقتصاد و اشتغال، عرصه علمی، عرصه کشاورزی، دامپزشکی و استمرار خدمات مومنانه نیز از جمله دیگر اقدامات قرارگاه‌های موضوعی است که در رزمایش جهادگران فاطمی نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس افزود: امروز فرصتی پیش آمده که هر فردی در هر جایگاهی که مایل به خدمت به محرومان است، بسیج سازندگی این بستر را فراهم کرده است تا بتواند داوطلبانه ورود کند و گامی در راستای محرومیت زدایی جامعه بردارد.

به گفته قزل سفلی، علاوه بر رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح پروژه‌های عمرانی و اشتغال، رونمایی از نشریه منهای نفت (با محوریت پرداختن به حوزه اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های منهای نفت)، اجرای پویش «هزار زندگی»، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در راستای ایجاد اشتغال برای مردم به صورت خرد و خانگی، از دیگر برنامه‌های این سازمان در بیست و دومین سال تاسیس خود در فارس است.

وی در خصوص راه‌اندازی پویش «هزار زندگی» گفت: با توجه به فعالیت بیش از یک هزار و 700 صندوق قرض الحسنه در مناطق مختلف، ماموریتی برای هزار مورد از این صندوق‌ها تعریف شده است تا هر صندوق یک سری جهیزیه و سیسمونی آماده و در همان محل تقدیم زوج‌های جوان با هدف ترویج ازدواج و افرادی که در آستانه تولد نوزاد هستند، اهدا شود؛ در واقع با این اقدام 500 جهیزیه و 500 سیسمونی به افراد اهدا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار