آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای فرهنگی

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت مهمترین روش جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف دشمن ترویج فرهنگ جهاد، شهادت، قرآن و معارف است.

کد مطلب: ۱۲۷۶۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای فرهنگی

آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای فرهنگی با حضور محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سید علی مدینه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان و همکاران فرهنگی برگزار شد.
محمدرضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سلام بر شهدا که معلمان واقعی بشریت هستند،در مکانی که همانا قطعه ای از بهشت است ، علما، فضلا، و شهیدان گرد هم آمدند و این سرزمین را رنگ و بوی جهادی دادند.
وی افزود: این مکان جایی است که بیش از ۷۵۰۰ شهید در آن آرمیده اند.
ابراهیمی تصریح کرد: هفته بزرگداشت مقام معلمان را گرامی می داریم، شهدا از منظر گذراندن مراحل ره صد ساله را یک شبه طی کردند.
وی ادامه داد: جهاد و شهادت مراحلی از انسان کامل است که ملکوتیان به آن غبطه می خورند، وقتی در احوال شهدا سیر می کنیم، می بینیم که رنگ و بوی خدایی داشتند. به کجا رسیده بودند که یک دانش آموز درس را رها می کند و به جبهه می رود و به سوی خدا می شتابد. حرکتشان و رفتارشان، برای خدا می شود، زندگیشان برای خدا می شود. جایگاهی که علمای طراز اول به آن غبطه می خورند.
وی بیان کرد: در استان اصفهان مدرسه شهدای هاتف با ۱۶۵ شهید که از دانش آموزان و معلمان هستند را داریم. ما ۶۰۰۰ دانش آموز شهید در استان و ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم و در این زمان مهمترین رسالت ما ترویج فرهنگ شهید و شهادت است.
ابراهیمی ادامه داد: مهمترین روش جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف دشمن، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و قرآن و معارف در جامعه است و اگر این اتفاق بیفتد، دشمن شکست خواهد خورد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اگر فعالیت های ما رنگ و بوی مهدوی گرفت، رنگ و بوی قرآن هم خواهد گرفت.

دانش آموز خبرنگار: رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار