اخبار اجتماعی در هفته‌ای که گذشت؛

کاهش آمار فوتی‌های روزانه کرونا؛ تعداد شهرهای قرمز به صفر رسید

تهران (پانا) - کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های روزانه کرونا در کشور، به صفر رسیدن شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی، تعیین نوبت چهارم تزریق واکسن کرونا، تولد فرزاندان ایران و اعلام جزئیات حج ۱۴۰۱ بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی بود در هفته‌ای که سپری شد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آمار فوتی‌های روزانه کرونا؛ تعداد شهرهای قرمز به صفر رسید

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون تعداد ۷ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۸۲۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۱۳۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۶ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۸۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۰۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در هفته‌ای که سپری شد تعداد فوتی‌های رورانه کرونا در یک شبانه‌روز تک رقمی شد و ۵۲ استان کشور نیز هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت نشد.

آمار واکسیناسیون کرونا

تاکنون ۶۴ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۰۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۹۶ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۳ هزار و ۶۴۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۱۳ هزار و ۲۴۰ دُز رسید.

نقشه کرونایی کشور

جدیدترین نقشه کرونایی شهرهای کشور در هفته‌ای که گذشت اعلام شد. بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲ به ۰ شهر رسید. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴۸ به ۳۳ شهر کاهش یافت. بر این اساس، اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست. ۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، 321 شهر در وضعیت زرد و 94 شهر در وضعیت آبی قرار گرفتند.

اعلام نوبت چهارم واکسن کرونا

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا از تصویب تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا نقص ایمنی خبر داد. شیراوژن تاکید کرد: در جهت تقویت سطح ‎ایمنی گروه‌های در معرض خطر، از همه افراد بالای ۷۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا نقص ایمنی، درخواست می‌شود یک نوبت ‎واکسن علاوه بر نوبت‌های قبلی تزریق کنند.

اعلام نتایج آزمون قضاوت

سازمان سنجش آموزش کشور نتایج آزمون قضاوت سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد. داوطلبان می‌توانند برای مشاهده کارنامه آزمون تستی خود به سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند. داوطلبان پذیرفته شده در مرحله آزمون تستی، روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد.

جزئیات حج ۱۴۰۱

عربستان حج را درحالی با حضور حدود یک میلیون زائر قرار است برگزار کند که در دو سال گذشته این مراسم واجب دینی به دلیل همه‌گیری کرونا به شکل محدود و بدون اجتماع زائران خارجی برگزار شد. ایران امسال با ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر در حج شرکت خواهد کرد. اکبر رضایی، معاون سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که سپری شد از آغاز عملیات حج تمتع از ۲۵ خردادماه خبر داد و اعلام کرد که ثبت‌نام از متقاضیان سفر حج تمتع ۱۴۰۱ در دهه دوم اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.

صدور مجوز شماره‌گذاری برای خودروهای برقی در ایران

داریوش گل‌علیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در هفته‌ای که گذشت از صدور مجوز شماره‌گذاری وسائط نقلیه برقی خبر داد و گفت که در حوزه وسیله نقلیه سنگین نیز دو مدل اتوبوس از این سازمان، گواهی تایید اخذ کرده‌اند که دارای کاربری اتوبوس شهری هستند. همچنین در راستای اجرای مواد ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، تولیدکنندگان موتورسیکلت، اقدام به تولید موتورسیکلت برقی کرده‌اند در سال گذشته حدود 30 درصد از گواهی‌های تایید نوع صادره در حوزه موتورسیکلت را به خود اختصاص داده است.

تولد فرزندان ایران

کمتر از 20 قلاده یوز در هفت استان سمنان، کرمان، یزد خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی که زیستگاه اصلی یوز است تا به امروز مشاهده‌ شده است و یوزها در هر بارداری دو تا شش توله به دنیا می‌آوردند. در هفته‌ای که گذشت، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت که نوزادان یوز ماده سایت مرکز تکثیر یوز ایرانی «ایران» به دنیا آمدند. با توجه به حضور تیم دامپزشکی از یک هفته گذشته و بررسی شبانه‌روزی رفتارهای این جانور، مشخص شد که بارداری کامل بوده و با توجه به شرایط فیزیکی گونه و عدم توانایی در زایمان طبیعی، با نظر دامپزشکان مشاور و دامپزشک معتمد سازمان، نسبت به انجام زایمان سزارین صحرایی اقدام شد. البته یکی از توله یوزها به دلیل بیماری مادرزادی تلف شد.

ایجاد شبکه درمان ناباروری در کشور

طبق ماده 41 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ایجاد مراکز تخصصی درمان ناباروری در سطوح دو و سه در استان‌ها مورد تاکید قرار گرفته است. سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته‌ای که گذشت از ایجاد شبکه درمان ناباروری در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون در 36 دانشگاه علوم پزشکی کشور مرکز درمان ناباروری وجود دارد و توزیع این مراکز در استان‌ها به نسبت جمعیت باید مناسب‌سازی شود. استان‌هایی هستند که دارای یک مرکز هستند، برخی استان‌ها 2 تا 5 مرکز و برخی دیگر بیش از 5 مرکز دارند. ولی در استانی مثل خراسان رضوی که بیش از 5 مرکز دارد به دلیل جمعیت زیاد استان هنوز کمبود داریم. در برخی استان‌ها هم بیش از نیاز جمعیتی مرکز درمان ناباروری وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار