مهدی حاجیلو*

آرزوی فوتبال دوستان قمی را برآورده کنید

قم(پانا)-یکی از مهمترین اقداماتی که مدیرکل ورزش و جوانان استان قم باید انجام دهد، احیای فوتبال در قم و برآوردن آرزوی فوتبال دوستان قمی است.

کد مطلب: ۱۲۷۶۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آرزوی فوتبال دوستان قمی را برآورده کنید

تیم فوتبال صبای‌قم بعد از ۱۳ فصل حضور در لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در هفته آخر مقابل استقلال خوزستان شکست خورد تا سند سقوط این تیم به لیگ دسته اول پرتلاطم فوتبال ایران امضا شود، روزهای سیاه فوتبال قم بعد از آن سقوط کلید خورد.

تیم فوتبال صبای قم یا همان صباباطری سابق در آخرین فصل حضورش در لیگ‌برتر مشکلات فراوانی داشت؛ از هند معروف حنیف عمران زاده بازیکن صبا مقابل تیم سابق خود یعنی استقلال تهران که صحنه بحث برانگیزی بود تا عملکرد ضعیف بازیکنانی هم چون کیوان امرایی و میثم مجیدی و دیگر بازیکنان، تغییراتی که در کادر فنی رخ داد همه اینها دست‌به‌دست هم داد تا تیمی که بازیکنان بزرگی همچون علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آسیا در آن سابقه بازی و مربیگری داشت، سقوط کند.

صبای قم در آن فصل علاوه بر مشکلات فنی مشکلات مدیریتی فراوانی داشت؛ در آن زمان خیانت‌های فراوانی در حق نماینده قم انجام شد، همه ما صحنه طنز تلخی که رئیس هیئت فوتبال وقت در گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور انجام داد را یادمان است؛ پولی که قرار بود برای صبا هزینه شود بهرامی رئیس هیئت فوتبال وقت با آن پول برای خود ماشین شاسی بلند خریده بود.

و حال بعد از انتصاب ابراهیم سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم یکی از مهمترین اقداماتی که او باید انجام دهد، احیای فوتبال در قم است سانی خانی می‌بایست کارگروهی را تشکیل دهد تا استان قم در بین ۴۸ تیم حاضر در فوتبال ایران جایگاهی داشته باشد، تیمی متشکل از بازیکنان مستعد قمی و بازیکنان با تجربه لیگ برتر کی می تواند بار دیگر سکوهای ورزشگاه یادگار امام (ره) را پرشور کند.

در لیگ برتر لیگ دسته اول و دوم و سوم سال‌هاست جای نماینده قم خالی است حال زمان آن رسیده که سانی خانی مدیر جدید انتصاب شده اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم، آرزوی جمعیت زیادی از فوتبال‌دوستان قمی را برآورده کند، تیمی که تحت حمایت همه دستگاه‌های مربوطه استان باشد تا داستان گذشته صبا و داستان این فصل تیم فوتسال فردوس قم تکرار نشود، این شهر ظرفیت داشتن تیم فوتبال را دارد.

سال گذشته در خبرها آمده بود که امتیاز تیم دسته دومی گل‌ریحان البرز قرار است به قم انتقال داده شود و حتی این تیم چند بازی از رقبای خود در قم میزبانی کرد اما به یکباره همه چیز منتفی شد اگر تیم گل‌ریحان به قم انتقال داده می‌شد، زمینه شکوفایی بازیکنان با استعداد قمی را فراهم می‌کرد اما عدم توافق بین اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال و مالکان تیم گل ریحان باعث شد پرونده انتقال این تیم به قم بسته شود و در نهایت گل‌ریحان به دلیل مشکلات مالی از لیگ دسته دوم کنار گذاشته شد.

و حالا در آخر از ابراهیم سانی خانی مدیرکل جدید ورزش و جوانان، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، قدرت الله باقری رئیس هیئت فوتبال قم تقاضا داریم هرچه سریعتر برای فوتبال این شهر فکری کنند تا قم با وجود استعدادهای فراوان بار دیگر در فوتبال ایران حرفی برای گفتن داشته باشد.

خبرنگار ورزشی پانای قم*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار