تقاضای دبیر کل سازمان ملل برای حل بحران بدهی آفریقا

تهران (پانا) - دبیر کل سازمان ملل، کمک و سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر در کشورهای آفریقایی با هدف حل بحران مالی ناشی از شیوع کرونا را خواستار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تقاضای دبیر کل سازمان ملل برای حل بحران بدهی آفریقا

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار کمک کشورهای ثروتمند در جهت کاهش بدهی کشورهای آفریقایی شد.

آنتونیو گوترش که در سفر آفریقایی خود در سنگال صحبت می کرد، گفت: سرمایه گذاری خارجی بیشتر به اقتصاد کشورهای آفریقایی به احیای خود پس از همه گیری کرونا کمک خواهد کرد.

گوترش افزود: اختلال در عرضه مواد غذایی و سوخت به دلیل جنک اوکراین، موجب بحران های غذایی، انرژی و مالی همزمانی در آفریقا و فراتر از این قاره شده است.

دبیرکل سازمان ملل از موسسات مالی بین‌المللی خواست تا فوراً با افزایش نقدینگی و فضای مالی، در جهت کاهش بدهی‌های این کشور اقدام کرده و در زمینه ایمنی اجتماعی و توسعه پایدار سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته در گزارشی اعلام کرده بود: همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از کشورهای فقیر را در تنگنای بدهی قرار داده و جنگ اوکراین بهبود اقتصادی آنها را مختل کرده است. صندوق بین المللی پول یادآور شد نسبت بدهی عمومی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا به بالاترین حد خود در بیش از دو دهه گذشته رسیده است.

میزان بدهی‌های آفریقا به کشورهای جهان به حدی است که با وجودیکه روسیه در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۰ میلیارد دلاری از بدهی‌های این قاره را بخشید و چین که از بخشی از مطالبات حدود ۱۴۳ میلیارد دلاری خود از آفریقا چشم‌پوشی کرد، این قاره نه تنها همچنان غرق در بحران بدهی‌هاست که این بحران به دنبال شیوع کرونا تشدید هم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار