در گفت‌وگو با پانا

قاسم دهنوی: پرسپولیس برای قهرمان‌شدن فرصت اشتباه ندارد

تهران (پانا) - بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است این تیم برای امیدوار بودن به لغزش استقلال، فرصتی برای اشتباه ندارد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
قاسم دهنوی: پرسپولیس برای قهرمان‌شدن فرصت اشتباه ندارد

قاسم دهنوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به کیفیت پایین لیگ برتر اظهار داشت: «شما می‌خواهید با این وقفه‌های گاه و بی‌گاه لیگ باکیفیت و هیجان‌انگیزی هم داشته باشید؟ واقعا این وقفه‌ها پدر تیم‌ها و بازیکنان را در می‌آورد. دور بودن از شرایط مسابقه، بازی تدارکاتی، بدنسازی‌های کوتاه مدت و مصدومیت و محرومیت‌ها باعث می‌شود، لیگ از تب و تاب بیافتد. تیم‌هایی که در کورس قهرمانی هستند، بیشترین ضرر را می‌کنند. مگر بدن انسان چقدر توان دارد. لیگ وقتی طولانی شود، بازی‌ها فرسایشی می‌شود و بدن کم می‌آورد. آدم انگیزه‌اش را از دست می‌دهد. مگر مربی می‌تواند معجزه کند. بدون شک این وقفه‌های طولانی باید کم شود. برنامه ریزی درست و حسابی نداریم. بدون سپاهان و فولاد باید لیگ را برگزار می‌کردند. می‌توانستند با برنامه ریزی درست، برای تیم های آسیایی هم بازی‌های عقب افتاده‌شان را برگزار کنند. این طور 14 تیم را فدای دو تیم کردند.»

وی افزود: «متاسفانه آدم‌هایی در راس فوتبال ما هستند که اصلا فوتبالی نیستند و هیچ سنخیتی با فوتبال ندارند. وقتی تیم‌های ما را از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌کنند، انتظار دارید ما پیشرفت هم بکنیم؟ آن فدراسیون 5 ستاره کجاست؟ مگر می‌شود فدراسیونی 5 ستاره باشد و این همه مشکل ریز و درشت داشته باشد؟ فوتبال ایران هرسال با این مدیرانی که دارد، ضعیف‌تر می‌شود. شما کیفیت بازی‌های لیگ، بازیکنان، مربیان و کلا لیگ‌های ما را ببینید. اصلا پدیده‌ای در لیگ می‌بینید حتی به تعداد انگشتان یک دست؟ متاسفانه عده‌ای فوتبال را گروگان گرفته‌اند و فقط پولش را می‌بلعند. عده‌ای اما بدهی روی بدهی می‌گذارند و کسی نیست، حسابرسی کند. مگر می‌شود، یک عکاس از فدراسیون 200 میلیون پاداش بگیرد؟ وقتی اسناد آن پرداخت پاداش‌ها بیرون آمد، واقعا گیج شدم. اگر یک عکاس این قدر پاداش می‌گیرد، عوامل دیگر فدراسیون چقدر گرفته‌اند؟ اینجاست که باید نهادهای نظارتی ورود کنند و جلوی این ریخت و پاش‌ها را بگیرند. متاسفانه همین بازرسی‌ها هم مشکل دارد و عده‌ای با رشوه گزارش‌های درست رد نمی‌کنند. رسما دارند در فوتبال پولشویی می‌کنند اما کسی ورود نمی‌‌کند.»

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: «اگر تیم‌های لیگ را نگاه کنید، کیفیت استقلال از بقیه تیم‌ها بهتر است. وقتی باختی ندارد و کمترین گل خورده را داشته است، آمارشان نشان دهنده همه چیز است. بازی‌های پیش رو خیلی اهمیت دارد. برخی تیم‌های پایین جدول و بالای جدولی سرنوشت‌شان در همین بازی‌ها رقم می‌خورد. باید مراقب تیم‌های میانه جدولی بود که نه شانسی برای قهرمانی یا کسب سهمیه دارند و نه خطر سقوط تهدیدشان می‌کند. باید کمیته اخلاق و انضباطی و ناظران حواسشان را در این 6 هفته خیلی جمع کنند. بازی با تیم‌های میانه جدولی خیلی در قهرمانی و سقوط تیم‌ها نقش دارد. همه هم می‌دانند از چه حرف می‌زنم و باید مراقبت کنند تا حق تیمی ضایع نشود.»

قاسم دهنوی گفت: «نمی‌دانم چرا پرسپولیسی‌ها نگران و ناامید هستند. فوتبال است و هزار اتفاق. این تیم شانس قهرمانی دارد به شرط اینکه دیگر فرصت سوزی نکنند. این تیم دیگر فرصت اشتباه ندارد و باید هر 6 بازی را ببرد. نمی‌دانم چرا عده‌ای پیشگو شده اند و می‌گویند پرسپولیس توان بردن 6 بازی را ندارد.»

وی ادامه داد: «ما جادوجنبل زیاد داریم. تا دلت بخواهد در فوتبال ما این طور مسائل است. از لیگ برتر بگیرد تا لیگ دسته سوم و چهارم. شرایط اینجا فرق دارد و متاسفانه به جای اینکه دنبال دانش فوتبال بروند، دنبال مسائل دیگری هستند. این قدر برای فوتبال هزینه می کنیم، حداقل بروید اصولی کار را دنبال کنید. پایه ها و زیرساخت‌ها را درست کنید، بقیه درست می‌شود. همه کاربلدهای فوتبال بیرون هستند اما عده ای چندین سال است فوتبال را در دست گرفته اند و آن را رها نمی‌کنند. این مسئله مربوط به الان هم نیست و چندین سال است که این مسائل وجود دارد. هرسال فقط حرف می‌زنند اما کسی کاری انجام نمی‌دهد. اگر دست دلالان را از فوتبال ما کوتاه کنند، مشکلاتش رفته رفته حل می‌شود.»

وی در خصوص افت پرسپولیس خاطرنشان کرد: «پرسپولیس افتی که مد نظر است، به نظرم نداشته. به هرحال این را فراموش نکنید که با وجود مشکلات ریز و درشتی که سر راه پرسپولیس قرار داشته است، این تیم نتایج بدی نگرفته و در رده دوم است. تیم‌های مقابل پرسپولیس و استقلال همیشه عالی بازی می‌کنند. انرژی و انگیزه شان صدبرابر می‌شود. چون این بازی ها پخش مستقیم دارد، بازیکنان با تمام اراده و انگیزه می‌آیند. علاوه بر انگیزه تیمی، انگیزه شخصی و دیده‌شدن خیلی برایشان اهمیت دارد. چون دنبال قرارداد بهتر و دیده‌شدن هستند. همیشه در لیگ ما 5 هفته اول و آخر لیگ خیلی مهم است. بازیکن می‌شناسم که 5 هفته اول و آخر فقط خوب بازی می‌کند و باقی بازی ها خودش را کنار می کشد! خیلی از مربیان هم این را می‌دانند. 6 بازی باقی مانده و 18 امتیاز در میان است. پرسپولیس شانس خوبی دارد. استقلال هم نمی تواند هر 6 بازی را ببرد. بدون شک پرسپولیس اگر قهرمانی می‌خواهد باید هر 6 بازی را ببرد و منتظر لغزش حریف بماند. استقلال اگر گاف بدهد، صدر به خطر می‌افتد. آن طرف هم شک نکنید که آنها نمی‌توانند همه بازی ها را ببرند. پس نباید ناامید شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار