به همت دبیرستان شاهد محسنین منطقه ۱۴ انجام شد

توزیع ۳۰ بسته معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه میان خانواده‌های نیازمند

تهران (پانا) - دبیرستان شاهد محسنین منطقه ۱۴، در آستانه عید سعید فطر و بزرگداشت ماه مبارک رمضان، ۳۰ بسته معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه با محوریت فرهنگسازی امر خیر در جامعه و محرومیت‌زدایی، بین دانش‌آموزان دارای بیمارهای صعب‌العلاج و خانواده‌های نیازمند توزیع کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۳۰ بسته معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه میان خانواده‌های نیازمند

محمد رضا کاظمی مهیاری؛ معاون پرورشی دبیرستان شاهد محسنین منطقه ۱۴ با تأکید بر اینکه وظیفه ما شناسایی دانش آموزان خاص و نیازمند است تا آن ها را در یک فرایند ده ساله تحت پوشش بگیریم و به نقطه هدف مورد نظر نظام و انقلاب برسیم، گفت: «از آنجا که نهضت بزرگ کمک‌های مؤمنانه که با تدبیر حکیمانه و نورانی مقام معظم رهبری در سراسر کشور کلید خورد، در امتداد منش و سیره ائمه اطهار (ع) و شهداست‌ و به قول حاج قاسم، بهترین راه برای تقرب به خداوند متعال، خدمت به مردم است، بر آن شدیم تا علاوه بر دعا کردن برای رفع گرفتاری و مشکلات مؤمنان، پای کار کمک و دستگیری از مستمندان بیاییم و کارهای جدی در این راستا انجام دهیم. با استناد به همین موضوع که مؤمن در ماه مبارک رمضان با انفاق، مواسات و کمک مؤمنانه، به هدف روزه داری می‌رسد، تعداد ۳۰ بسته ارزاق را بین دانش آموزان دارای بیماری های صعب العلاج، بی سرپرست و بد سرپرست توزیع کردیم تا در انفاق و کمک به نیازمندان که زیور روزه داری مبارک رمضان است شریک باشیم.»

وی با بیان اینکه فلسفه روزه داری گره گشایی از مشکلات نیازمندان و دستگیری از فقرا است، عنوان کرد: «بر اساس آموزه‌های قرآنی، اگر امت اسلامی به عنوان امت واحد عمل کند، مشکلی در جامعه اسلامی نخواهد بود که قابل حل نباشد. باید تمام مردم برای یاری به یکدیگر کمر همت ببندند چرا که مهم‌ترین راهکار برای حل مشکلات جامعه اسلامی در شرایط کنونی، همکاری و همدلی مردم در کمک به یکدیگر است و مردم باید به صورت خود جوش، بنابر آموزه های قرآن کریم، در ماه مبارک رمضان نیز همچون سال های قبل رزمایش کمک مؤمنانه را به دلیل شرایط موجود، با شکوه بیشتری برگزار کنند.»

کاظمی مهیاری در خصوص چگونگی توزیع بسته های معیشتی بین دانش آموزان نیازمند، خاطر نشان کرد: «تعدادی بسته‌ حمایتی و اقلام خوراکی که توسط خیر مربوطه تهیه شده است، بعد از شناسایی خانواده‌های نیازمند و بی سرپرست، دانش‌آموزانی که از طریق انجمن اولیا و مربیان، معلمان‌ و معاونین مدرسه شناسایی شدند، طبق برنامه‌ریزی‌هایی، با حضور در مدرسه بین آنان توزیع شد. این بسته‌های حمایتی اقلامی مانند: برنج، روغن، مرغ، رب، سویا و ماکارونی، اقلام مصرفی روزانه خانواده‌ها بود که به آنها تقدیم شد. این بسته ها با اتکا به کمک های خیر و خداپسندانه مردمی به نیازمندان و محرومان جامعه با محوریت خدمت رسانی و محرومیت زدایی از دانش آموزان دبیرستان به آنها اهدا شد.»

کاظمی مهیاری در راستای هدف دبیرستان از تهیه و توزیع این بسته های ارزاق اذعان کرد: «به تعبیر جامعه‌شناسان، فقر؛ فقر می‌زاید و به‌طور معمول ‌فرزندان فقرا در محرومیت باقی می‌مانند. مورد استفاده قرار نگرفتن امکانات ‌بالقوه اقتصادی، فقدان سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری، کمبود تقاضا برای نیروی‌کار، پایین‌ بودن مزد‌ها و رشد منفی، از دیگر آثار اقتصادی فقر است؛ زیرا فقرا، به سبب محرومیتی که دارند، به‌طور معمول از تحصیلات و تخصص لازم بی‌بهره‌اند. هدف دبیرستان شاهد محسنین، کمک به فقر زدایی است. کمک به تحصیل دانش آموزان خانواده های نیازمند، اشتغال و کارآفرینی به جهت رشد مالی خانواده ها در دبیرستان شاهد محسنین، از جمله فعالیت های خیر برای خانواده های بی بضاعت است.»

وی تأمین نیازهای جزئی دانش آموزان و همراهی با خانواده ها را، یکی دیگر از اهداف راه اندازی این پویش دانست و اضافه کرد: «جامعه ما، هنوز راه هایی برای پیشرفت در زمینه کمک های مردمی دارد و ما در پرورش و نهادینه کردن این احساس همیاری و همراهی در نوجوانان مسئول هستیم. از این رو، در حال برگزاری کلاس های پرورشی، در جلسات متعدد برای پیشرفت ذهنی دانش آموزان هستیم.»

کاظمی مهیاری در آخر ضمن تشکر از مدیریت مدرسه کاروین و دیگر مسئولان دبیرستان جهت کمک برای آماده سازی بسته های معیشتی گفت: «فرهنگیان با داشتن روحیه معنوی، از فرصت های احسان و نیکوکاری به بهترین شکل، استفاده و همراهی های زیادی با جامعه داشتند. مهم ترین سرمایه جامعه در اختیار نظام تعلیم و تربیت است که اگر هوشمندانه عمل کنیم و تحلیل دقیق از وضع موجود داشته باشیم، با وجود این سرمایه اجتماعی، از تمامی تهدیدات عبور خواهیم کرد. شهدا، متعهدانه، نسبت به دیگران بهترین داشته خود یعنی جان خود را فدا کردند، بنابراین وظیفه ما سنگین است که باید متعهدانه، هوشمندانه، مدبرانه و عالمانه در همین راه تلاش می کنیم.»

گفتی است که جهت آماده سازی و توزیع ۳۰ بسته ارزاق معیشتی، هزینه ای قریب بر یازده میلیون تومان بوده است که با کمک خیرین و اولیای مدرسه جمع آوری شده است.

*دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار