رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر:

صبر زمینه رسیدن به سعادت و پیروزی است

اسلامشهر (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهرخطاب به مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین گفت اسلام دین ارتباط است، ارتباط با مردم، با خدا، با پیامبران الهی و صبر زمینه رسیدن به سعادت و پیروزی است .

کد مطلب: ۱۲۷۴۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
صبر زمینه رسیدن به سعادت و پیروزی است

محمّد مهدی سلیمی، رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه روز جهانی قدس در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان در سخنانی اظهار کرد: دنیای غرب برای اینکه مدیریت جهانی و اهداف خود را پیش ببرد برنامه‌ریزی کرده و استراتژی دارد و برای تحقّق این استراتژی از همه ظرفیت‌ها و ابزارها استفاده می‌کند و اسلام به دلیل اینکه تفکّر مدیریّت جهانی دارد و این بر گرفته از نگرش اعتقادی و دینی است، اسلام هم برای تحقق این موضوع برنامه دارد.

وی بیان کرد: وقتی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی رسید، دو جبهه و نگرش غالب در نظام بین الملل جریان داشت، یعنی بلوک شرق و بلوک غرب حاکم در نظام بین الملل بود، در آن زمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بر اساس رأی که مردم به جمهوری اسلامی دادند، آمدند و بحث جمهوری اسلامی این بود که اسلام می‌تواند برای جهان برنامه و مدیریت داشته باشد را مطرح کردند، آن زمان شاید کسی فکر نمی‌کرد که نگاه سوسیالیستی و نگاه کمونیستی که سال‌ها در نظام بین‌الملل در مقابلش یک دیدگاه محکمی به نام اسلام قد علم بکند که برای مدیریت جهان برنامه ارائه بدهد.

سلیمی گفت: در ادامه مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) نیز در شرایط کنونی بحث جهاد تبیین را اعلام فرمودند، اگر در راه جهاد و تبیین به سراغ روز قدس برویم، می‌بینیم که الان دو جریان و دیدگاه یعنی جبهه اسلام در مقابل جبهه دشمنان در مقابل هم صف‌آرایی کردند که این هر کدام برای مدیریت جهانی استراتژی و برنامه‌های خاص خودش را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در ارتباط با اینکه چرا مسئله فلسطین برای اسلام و مسلمانان اهمیّت دارد، افزود: در مقابل نظام توحیدی نظام کمونیستی و انسان محوری است پس ما اسلام را به عنوان مکتب خودمان انتخاب کردیم و غرب هم محور و انسان محوری را انتخاب کرده است، ما معتقدیم به محور دستورات خداوند متعال ، امّا غرب هر چیزی را در عقل و تخیّل انسان بگنجد قبول می‌کند. وقتی ما از مکتب و برنامه‌های اسلام صحبت می‌کنیم، پس ما هم برای برنامه‌های خود محکم و موجه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امروزه به روزترین و بزرگترین سلاح غرب برای راه انداختن تفکّر و اهداف خودش رسانه است، پس اگر سازمان ملل تشکیل می‌دهند، کمیته‌هایی تشکیل می‌دهند، شورای امنیت دارند که در آن جامعه برای امنیّت خودشان اهمیت داشته باشد، در رابطه با آن تصمیم می‌گیرند که چه کسی راست می‌گوید و...

سلیمی با اشاره به آیه 200سوره آل عمران خطاب به مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد: راه این است که شما بتوانید در مقابل هجمه دشمن در مرزهای جغرافیایی محکم باشید، اوّل باید در مسائل شخصی صبوری کنید، در سایه ایمان انسان به کمال می‌رسد، مسلمانان باید مشکلات همدیگر را تحمل کنند، یکدیگر را به صبر سفارش بکنید، اسلام دین ارتباط است، ارتباط با مردم، با خدا، با پیامبران الهی و صبر زمینه رسیدن به سعادت و پیروزی است .

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار