یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان کنگان برگزار شد

کنگان (پانا) - در استقبال از اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر، یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان کنگان با حضور خانواده معزز شهدا، ایثارگران، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ، مسئولان محلی ، معلمان و دانش‌آموران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان کنگان برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان کنگان گفت: در سال تحصیلی جاری 582 یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز تحت عنوان "لاله‌های روشن" در 582 مدرسه سراسر استان برگزار شده است.
علی موحدی با اشاره به برگزاری اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر در خرداد ماه سال جاری اظهار کرد: تاکنون پیش کنگره در شهرستان‌ها و مناطق کنگان، عسلویه،گناوه، سعدآباد، دلوار، آبپخش، شبانکاره، بردخون، خارگ و دلوار برگزار شده است و در سایر شهرستان‌ها و مناطق تا پایان اردیبهشت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به تاکید و فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا افزود: تعمیق فعالیت‌های تربیتی و پرورشی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه یاد و خاطره شهدا، مصونیت بخشی فکری و معنوی به مدارس و دانش‌آموزان، معطر کردن فضای مدارس به نام و یاد شهدا از مهمترین اهداف برگزاری کنگره است.

موحدی تاکید کرد: با توجه به اینکه پرورش دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، رسالت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است، یادواره‌های شهدا مهم‌ترین مسیر برای تحقق این هدف مقدس هستند.
وی با بیان اینکه شهدا نقش موثر تربیتی در جامعه امروزی دارند، ادامه داد: حضور باشکوه و مستمر عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت در بهشت شهدا و حرم شهدای گمنام در همه شهرها و روستاها و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، عقیدتی و مذهبی در این اماکن مقدس، مهمترین نشانه نقش تربیتی شهدا در جامعه است.
موحدی در ادامه در خصوص لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: در دولت گذشته برای اجرای این لایحه در سه سال، 25 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما در دولت مردمی ایران قوی آیت الله رییسی 38 هزار میلیارد تومان برای 18 ماه اختصاص یافته است که به زودی احکام فرهنگیان از 31 شهریور 1400 صادر می‌شود.
وی یادآور شد: ما به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم اعتماد کامل داشته و معتقدیم که این دولت مردمی از تمام ظرفیت خود برای بهبود معیشت فرهنگیان و ارتقا شان معلم در جامعه استفاده می‌کند که اختصاص 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای لایحه رتبه‌بندی در این شرایط سخت اقتصادی، نشانه این رویکرد صحیح است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به "بازگشت به آموزش حضوری" عنوان کرد: با حضور 98 درصدی دانش‌آموزان در مدارس،14 فروردین به نقطه عطف آموزش و پرورش در سال‌های اخیر تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: این حضور پرشور دانش‌آموز نشانه اعتماد خانواده‌ها به آموزش و پرورش و نتیجه همت، ایثار و بصیرت همه معلمان و مدیران مدارس است که به عنوان خادم جامعه بزرگ فرهنگیان از همه معلمان استان قدردانی‌می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار