حمید طریفی حسینی:

سامانه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکپارچه‌سازی می‌شوند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دومین نشست شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت لازم است سامانه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای ارائه خدمات آسان و سریع به دانش‌آموزان استثنایی یکپارچه‌سازی شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سامانه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکپارچه‌سازی می‌شوند

حمید طریفی حسینی در این نشست ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) و با اشاره به اهمیت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در زیست‌بوم کرونا سازمان‌هایی که به لحاظ فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های مرتبط به‌روز بودند با چالش کمتری در ارائه خدمات مواجه شدند و هم‌چنین کرونا باعث ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌ها و توسعه دولت الکترونیک شد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکپارچه‌سازی سامانه‌ها است، گفت: با یکپارچه‌سازی سامانه‌ها، خدمات به دانش‌آموزان استثنایی به‌صورت متمرکز و در یک پلتفرم واحد ارائه می‌شود و روند ارائه خدمات به این دانش‌آموزان تسهیل می‌گردد.

طریفی حسینی تصریح کرد: با یکپارچه‌سازی سامانه‌ها، شناسنامه‌ای تحت وب برای دانش‌آموزان استثنایی ایجاد می‌شود و در آن موضوعاتی هم چون نتایج سنجش پیش از ورود به دبستان، ارجاعات مراکز مشکلات ویژه یادگیری، خدمات حمایتی و توان‌بخشی و سایر اطلاعات دانش‌آموز در یک سامانه واحد ثبت می‌گردد و با تعریف سطح دسترسی مدیران و کارشناسان به این اطلاعات، فرآیند ارائه خدمات به‌صورت آسان و سریع فراهم می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین نیاز است این سامانه‌ها در مراحل بعدی با سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان استثنایی مرتبط شوند.

معاون وزیر یکی از رویکردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی را بحث حکمرانی داده بنیاد دانست و گفت: در همین راستا، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها جمع‌آوری اطلاعات را نیز تسهیل می‌کند و می‌توان از این اطلاعات در جهت تدوین برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی و تدوین بسته‌های تحولی استفاده نمود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: استفاده از فناوری اطلاعات در راستای شفاف‌سازی، دسترسی به اطلاعات و افزایش بهره‌وری یک ضرورت است و باید از درگاه اطلاع رسانی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی نیز در این جهت استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار