با حضور گروهی از کودکان و نوجوان هنرمند؛

«سیمرغ‌نامه» در تالار وحدت تماشایی می‌شود

تهران (پانا) - پروژه موسیقایی نمایشی «سیمرغ نامه» بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری اثری موزیکال از مریم شریف‌زاده شیرازی و کارگردانی میترا کریم خانی است که روز شانزدهم اردیبهشت سال جاری در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

کد مطلب: ۱۲۷۳۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
«سیمرغ‌نامه» در تالار وحدت تماشایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری نغمه جاودان آفرینش، «سیمرغ‌نامه» عنوان یکی از تازه‌ترین پروژه‌های موسیقایی - نمایشی بر اساس منطق‌الطیر عطار نیشابوری است که روز جمعه شانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری با موسیقی مریم شریف‌زاده شیرازی و نویسندگی و کارگردانی میترا کریم‌خانی در تالار وحدت تهران به صحنه می‌رود.

امیر عابدی و مریم شریف‌زاده شیرازی تهیه‌کنندگان، خشایار حاجی سید جوادی مجری طرح، پگاه نیایی طراح حرکات فرم، نگار اعزازی سرپرست سازهای کوبه‌ای برخی از اعضای گروه اجرایی این پروژه نمایشی - موسیقایی را تشکیل می‌دهند.

در توضیحات تکمیلی این پروژه ملی که با همراهی گروهی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان در پاسداشت عطار نیشابوری و قالبی متفاوت روی صحنه می‌رود، آمده است:
«این اثر بر اساس داستان منطق‌الطیر اثر ارزشمند عطار نیشابوری بازنویسی و روی اشعار آن آهنگسازی و تلفیق شعر و موسیقی انجام‌شده است. در این پروژه تلاش شده تا با تلفیقی از موسیقی و یک اثر ادبی فاخر ایرانی ، اثر متفاوتی با همراهی تعدادی از هنرمندان ارزنده کودک و نوجوان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار داده شود. البته با توجه به اینکه سال 2020 و 2021 توسط کمیسیون ملی یونسکو «سال تجلیل از عطار نیشابوری» نام‌گذاری شده ، بنابراین زمان مناسبی است تا این اثر فاخر در قالبی مؤثرتر در سطح ملی و بین‌المللی روایت و معرفی شود.

این اثر نه‌تنها توجه مخاطب را به ادبیات کلاسیک و موسیقی بدیع ایرانی جلب می‌کند، بلکه با ایجاد نقش برای پرندگان بومی ایران، آنها را به توجه به محیط‌زیست می‌طلبد‌. بنابراین داستان منطق‌الطیر بهانه¬ای است برای معرفی بخشی از میراث طبیعی این سرزمین و طبیعتی که بخشی از آن پرندگان بی‌همتایی هستند.»

موسسه فرهنگی هنری «نغمه جاودان آفرینش» از ا سال 1394 با تمرکز روی نمایشنامه‌های مطرح جهان به اجرای نمایش‌های موزیکال پرداخته است. این موسسه که باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با موسیقی و ادبیات ایران و جهان فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون، نمایش‌هایی مانند «جوجه اردک زشت» اثر هانس کریستین اندرسن و «شیرشاه» نوشته کریستین سندرز را به زبان انگلیسی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برده است.این در حالی است که تشکیل گروه کُر بزرگ‌سال و اجراهای مختلف در تالار وحدت و نیاوران، تشکیل اولین گروه کُر چهار صدایی«کودکان کار و خیابان » و اجراهای متعدد به همراه این کودکان از دیگر فعالیت‌های مجموعه است.

از فعالیت‌های پیش روی موسسه هم می‌توان به آماده‌سازی نمایشنامه «زنان کوچک» و داستان «حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع)» در قالب پروژه‌های نمایشی - موسیقایی به طراحی و آهنگسازی مریم شریف‌زاده اشاره کرد.

طی روزهای آینده توضیحات تکمیلی دیگری از این پروژه ملی در دسترس مخاطبان و اهالی رسانه قرار داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار