پرونده تعدادی پلاک ثبتی با رای باغ تعیین تکلیف شد

تهران (پانا) - در شصتمین جلسه شورا چندین مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف شدند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
پرونده تعدادی پلاک ثبتی با رای باغ تعیین تکلیف شد

در شصتمین جلسه شورا چندین مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی قرار گرفتند.

جعفر شربیانی با قرائت نخستین پرونده اظهار داشت: این پرونده متعلق به ملکی به مساحت 521 متر در منطقه 1 است که تعداد حدنصاب درختان آن 21 اصله می باشد و این در حالی است که بیشترین درختان آن 36 اصله است و کمیسیون به همین دلیل آن را باغ می داند. از سوی دیگر سند آن یک قطعه زمین بصورت خانه است که 46 درصد از مساحت آن در سطح اشغال است.

حجت الاسلام آقامیری در مخالفت با نظر کمیسیون اظهار داشت: این ملک در قواره 500 متر است و سند آن نیز باغ نیست و مالک به میل خود درختان زیادی کاشته است، لذا منصفانه نیست که ملک را باغ اعلام کنیم و اجازه ساخت و ساز به او ندهیم.

اما مهدی عباسی در پاسخ گفت: این ملک به لحاظ قانونی باغ تشخیص داده می شود اما در دسته بندی ساخت و ساز که درحال بررسی است، برای چنین ملکی سطح اشغال و زمان پایان کار و زمان ایجاد فضای سبز مدنظر است. لذا پیشنهاد می کنم که در نهایت شهرداری را به ارائه لایحه الزام کنیم. با این حال این ملک بابت حدنصاب باغ است.

پیرهادی نیز در مخالفت با باغ اعلام شدن ملک گفت: این قطعه زمین 36 اصله درخت سبز دارد و 8 اصله نهال نیز در سه سال اخیر کاشته است. یعنی نه تنها مایل به خشک کردن درختان نیست، بلکه فضای سبز خود را توسعه هم داده است. حال ما باید ملک چنین کسی را باغ اعلام کنیم؟

احمد صادقی نیز متذکر شد: این ملک باید غیر باغ اعلام شود، اما این نگرانی وجود دارد که هنگام ساخت و ساز، فضای سبز نابود شود. لذا بهتر است آن را به حفظ وضع موجود فضای سبز الزام کنیم.

اما مهدی عباسی خاطرنشان کرد: بر طبق عکس های هوایی این ملک سابقا تا سال 1374 باغ بوده است و برای ساخت و ساز تعدادی درخت را هم قطع کرده است. درواقع یک باغ به فضای مسکونی تبدیل شده است.

مهدی اقراریان نیز طی پیشنهادی گفت: خواهشمندم که این پلاک در کمیسیون معماری و شهرسازی بررسی شود و در مجموعه تراکمی به افراد داده می شود، در مواردی که ملک باغ نیست، فضای سبز را پیشبینی کرده و در عوض ایجاد فضای سبز، به ایشان مجوز یک طبق تشویقی داده شود.

این ملک در پایان با 11 رای باغ اعلام شد.

شربیانی ادامه داد: دومین پلاک ثبتی ملکی به مساحت 1800 متر است که منفک شده از یک پهنه سبز است و تمام مدارک آن دال بر این است که پلاک مادر آن ملک باغ بوده و بصورت غیر قانونی تفکیک شده است. حدنصاب درختان آن 7 اصله است درحالی که درختان آن ملک 12 اصله است و لذا کمیسیون آن را باغ تشخیص می دهد.

نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک با 15 رای موافق به تصویب اعضا رسید.

شربیانی در تشریح ادامه پرونده پلاک ثبتی ها گفت: پلاک ثبتی بعدی ملکی به مساحت 919 متر در منطقه 5 است و حدنصاب درختان آن 37 اصله بوده و 58 اصله درخت دارد و عکس های هوایی هم نشان از وجود درختان بیشتر در گذشته دارد و کاربری آن سابقا فضای سبز بوده است لذا کمیسیون آن را باغ می داند.

نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن ملک با موافقت اعضا به تصویب رسید.

در ادامه چهار پرونده پلاک ثبتی به مساحت 7631 متر در منطقه یک مورد بررسی قرار گرفت که حدنصاب آن 305 اصله درخت است اما 435 اصله درخت دارد و دارای درختان ارزشمند با محیط بن بالا نیز هست و تصاویر هوایی نیز موکد این موضوع است و لذا کمیسیون آن را باغ می داند.

همچنین در ادامه پلاک ثبتی بعدی نیز با مساحت 1520 متر با حدنصاب 61 اصله که ملک دارای 78 اصله درخت است و کمیسیون ماده 12 پلاک مادر این زمین را باغ می داند مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون هم این ملک را باغ دانست.

در هردو مورد نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن به تصویب اعضا رسید.

سپس یک پلاک ثبتی با مساحت 1422 متر در منطقه 2 مورد بررسی قرار گرفت که حدنصاب درختان را نداشت و سند آن یک قطعه زمین بود اما تصاویر هوایی نشان می دهد که گستره قالب پوشش درختی داشته است و این یعنی منفک شده از یک فضای سبز بوده است و کمیسیون آن را باغ دانست. در این مورد نیز نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن، با اکثریت آرا به تصویب رسید.

پلاک ثبتی بعدی به مساحت 4488 متر در منطقه 21 با کاربری پارک و فضای سبز و کمسیون ماده 7 آن را باغ دانسته اند که 180 اصله درخت دارد. کمیسیون آن ملک نیز را باغ می داند. نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک به تصویب رسید.

آخرین پلاک ثبتی نیز ملکی به مساحت 6556 متر در منطقه 21 با کاربری پارک و فضای سبز است که کمیسیون ماده 7 آن را باغ دانسته است و این ملک 180 اصله درخت دارد. کمیسیون آن را نیز باغ می داند. در اینجا نیز نظر کمیسیون با اکثریت آرا به تصویب اعضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار