رابط خبرگزاری پانا ملارد:

لازمه موفقیت در خبرنویسی، بهره‌مندی از نگارش و شنوایی صحیح است

ملارد (پانا) - رابط خبرگزاری پانا ملارد موفقیت در خبرنگاری را آشنا بودن خبرنگار به اصول نگارش و درست شنیدن دانست و گفت یک خبرنگار موفق کسی است که خوب بشنود و درست بنویسد‌.

کد مطلب: ۱۲۷۲۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
لازمه موفقیت در خبرنویسی، بهره‌مندی از نگارش و شنوایی صحیح است

سحر شیخی، رابط خبرگزاری پانا آموزش و پرورش ملارد در مورد ویژگی‌های یک خبرنگار موفق گفت: برای آغاز به کار در حرفه خبرنویسی، ابتدا باید ذوق، علاقه و اشتیاق در فرد وجود داشته باشد، چرا که اگر فرد به یک حرفه علاقه‌مند باشد، با پشتکار بیشتری آن را می‌آموزد و به کار می‌بندد.

وی ادامه داد: سرعت در تصمیم‌گیری و انتقال سریع خبر از دیگر ویژگی‌های اساسی خبرنویسی است، حساسیت کار اطلاع‌رسانی، نیاز مخاطبان به دانستن سریع اطلاعات برای اتخاذ تصمیم درست و هم چنین رقابت با سایر رسانه‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد‌.

رابط خبرگزاری پانا آموزش و پرورش ملارد افزود: همچنین کسی که وارد این حرفه می‌شود، لازم است امانت و صداقت را در ذکر اخبار رعایت کرده و به اصول ساده‌نویسی آشنا باشد.

شیخی بیان کرد: فردی که نوشتن خبر را به عهده دارد، حتماً باید مسئولیت‌پذیر باشد و اخبار را بدرستی و بدون کم و کاستی به مخاطبان منتقل کند، همچنین خلاق بوده و به دنبال موارد خاص و جذاب باشد.

خبرنگار: زهرا عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار