احمد محمودزاده:

باید شهریه فعالیت‌های فوق برنامه از فعالیت‌های مکمل تفکیک شود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت باید تفکیک شهریه بین برنامه و فوق برنامه درسی با فعالیت‌های مکمل انجام گیرد تا خانواده‌ها بتوانند به صورت داوطلبانه انتخاب کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
باید شهریه فعالیت‌های فوق برنامه از فعالیت‌های مکمل تفکیک شود

احمد محمود‌زاده در بازدید از مجمتع آموزشی، پرورشی خرد منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: امیدواریم با برداشتن گام‌های استوار در آینده، و شناخت درست گذشته و با همیاری و کمک مدارس غیردولتی مسوولیت نهادینه‌سازی و اجرای سند ملی آموزش و پرورش را به نحو احسن انجام دهیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان، ضمن تأیید فضای زیبا و جذاب محیطی مدرسه خرد، فضای معنوی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی این مدرسه را مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب دانست.

وی با بیان اینکه در مقدمه سند تحول بنیادین، به این نکته اشاره شده است که عرصه تعلیم و تربیت یکی از مهمترین زیرساخت‌های تعالی همه‌جانبه‌ کشور و ابزاری جدی در راستای ارتقای سرمایه‌ انسانی شایسته‌ کشور در زمینه‌های گوناگون است اظهار کرد:حضور سازنده، فعال و پیشرو مدرسه‌ خرد و مدارس غیردولتی این‌چنینی، در امر تعلیم و تربیت اسلامی باعث مباهات است و در پرتو چنین مدارسی است که سرمایه‌ انسانی متعالی تبلور پیدا می‌کند و ظرفیت و استعدادها به شکوفایی و کمال خواهد رسید.

محمودزاده گفت: باید سایر مدارس غیردولتی ما نیز از رویکرد این مدارس الگوبرداری کنند و تلاش می‌کنیم بتوانیم «حیات طیبه»، «جامعه عدل جهانی» و «تمدن اسلامی - ایرانی» را در مدارس، به ویژه مدارس غیردولتی تحقق بخشیم.

وی افزود: قابل تقدیر است که مقوله حجاب از اولویت‌های اصلی در بسیاری از مدارس غیردولتی ماست. چنین انتخابی به روحیه تفکر و عمل دانش آموزان، حال و هوای دیگری می‌بخشد و به پوشش آن‌ها معنا می‌دهد.

معاون وزیر در پایان افزود: در خصوص شهریه این مدارس در کنار اخذ شهریه برای برنامه‌های آموزشی و پرورشی و فوق برنامه و مکمل‌های مورد نظر باید تفکیک شهریه بین برنامه و فوق برنامه درسی با فعالیت‌های مکمل انجام پذیرد تا خانواده‌ها بتوانند به صورت داوطلبانه انتخاب کنند. همچنین شفاف‌سازی در خصوص شهریه صورت پذیرد به نحوی که بین شهریه پرداختی با شهریه مصوب هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد.

مدیر مجتمع خرد گفت: از ابتدای تأسیس مجموعه ‌خرد هدف ما این بود که الگویی شویم برای مجموعه ‌‌آموزش و پرورش کشور و در این راستا روی روش‌های نوین تدریس، خلاقیت، کارگروهی و ضمن خدمت معلمان مجموعه خرد برنامه‌ریزی گسترده و مدونی انجام داده‌ایم.

خانم حائری‌زاده افزود: انتظار داریم آموزش و پرورش محیطی بازتر و آزادتر را برای تبادل اطلاعات مدیران مدارس، فراهم کند. اگر آموزش و پرورش را ببندیم رشد نخواهیم کرد.

وی عنوان کرد‌: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی فضایی فراهم کند که بتوانیم کارهایی که ما در مجموعه خرد انجام داده‌ایم را در سایر مدارس کشور گسترش دهیم و تجربیات‌مان را به اشتراک بگذاریم.

در ادامه خانم سعادت مدیر دوره اول متوسطه مجتع خرد در پاسخ به سوال معاون وزیر مبنی بر اینکه مجموعه خرد در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، چه کارهایی انجام داده است؟ گفت: بخشی از تربیت دانش آموزان، زمان‌هایی که در مدرسه حضور دارند با ماست و بخشی دیگر متأثر از فضای عمومی جامعه است. وقتی می‌خواهیم نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم می‌بایست به دانش آموزان امید و اعتماد بدهیم و در این خصوص در مدرسه فضایی ایجاد کرده‌ایم که دانش آموزان بتوانند بحث و گفت‌وگو کرده و مباحث اعتقادی خود را آزادانه بپرسند و گره‌های ذهنی خود را برطرف کنند و در این مباحثات اعتقادی، ضمن استفاده از روحانیت معظم، معلمان دینی توانمندی داریم که هدایتگران بسیار قابلی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار