درخشش پژوهش‌سراهای بهارستان در سطح شهرستان‌های استان تهران

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان از کسب رتبه‌های برتر استانی دو پژوهش‌سرای بهارستان یک خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
درخشش پژوهش‌سراهای بهارستان در سطح شهرستان‌های استان تهران

ماشالله درختی، معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان ضمن عرض تبریک این موفقیت به جامعه فرهنگیان فرهیخته و دانش‌آموزان، اظهار کرد: پژوهش‌سرای دخترانه شهید احمدی روشن با مدیریت فاطمه جباری با توجه به تلاش‌های فراوانی که در حوزه‌های زیست شناسی داشتند و با برگزاری کارگروه‌ها، وبینارها و تشکیل انجمن‌ها، برگزاری مسابقات المپیادها و فراخوان‌های دانش‌آموزی و دانش‌پژوهی که در سطح استان داشتند، موفق به کسب رتبه سوم در بین ۲۷ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شدند و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی پسرانه شهید شهریاری با مدیریت بهزاد قبادی که قطب نانو فناوری استان است، بدون داشتن امکاناتی در حوزه فعالیت‌های قطبی و با استفاده از امکانات فضای مجازی، وبینارها، سمینارها، کارگاه‌ها و مسابقات، موفق به کسب رتبه ششم در استان شدند.

درختی در ادامه تداوم فعالیت‌های پژوهش‌سراها در شرایط کرونایی و محدود را عنوان کرد و گفت: با شیوع گسترده کرونا، همه فکر می‌کردند فعالیت‌های پژوهشی متوقف شود؛ اما خوشبختانه این تفکر بسیاری از منتقدین فعالیت پژوهش‌سراها در دوره شروع کرونا، نه تنها رنگ خود را از دست داد؛ بلکه دانش‌پژوهان و همکاران ما در پژوهش‌سرا ثابت کردند که با امکانات محدود و در شرایط کرونایی، می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب به شرایط مطلوب رسید و نسبت به انجام کارهای بزرگ اقدام کرد.

درختی در پایان به مشکلات داوری، بارگذاری مستندات در سامانه همگام و... اشاره کرد و گفت: با تمامی این تفاسیر و مشکلات، پژوهش‌سراهای ما در سالی که گذشت، درخشان‌تر و قوی‌تر از گذشته عمل کردند و امیدواریم که به لطف خدا، رتبه‌هایی که سال گذشته در مسابقات کشوری پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کسب کردیم، امسال هم شاهد تکرار آنها باشیم.

لازم به ذکر است دو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید احمدی روشن (دخترانه) و شهید شهریاری (پسرانه) در ارزشیابی سالانه از میان ۲۷ پژوهش‌سرای شهرستان‌های استان تهران، به ترتیب حائز رتبه‌های سوم و ششم استان شدند.

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار